حمایت از هنرمندان معلول گامی برای تحقق عدالت فرهنگی است

    مشاور امورفرهنگی واجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از معلولان گامی مهم برای تحقق عدالت فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری توان‌نگار، احمد مقیمی در جلسه اعطای هنرکارت به سه نفر از افراد دارای معلولیت هنرمند و خبرنگار استان اصفهان گفت: شعار دولت سیزدهم بر مبنای عدالت است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برایجاد عدالت فرهنگی تاکید دارد.

وی افزود: اجرای عدالت فرهنگی در تعریف جغرافیایی آن؛ تنها محدود به تعریف آن درحوزه جغرافیایی پایتخت و مراکز استان‌ها نیست بلکه در تعریف انسانی عدالت؛ بهره‌مندی اقشار مختلف از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی نیز تعریفی از عدالت است.

    مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عدالت بالاتر از مساوات است و هرکسی باید به حق خود برسد و این آرمانی است که در راستای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم اما حداقل این است که مساوات برای همه افراد جامعه در هر نقطه‌ای از کشور به یک میزان باشد.

مقیمی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولین تصریح کرد: جامعه بزرگ بهزیستی با برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و همایش‌های مختلف نقش مهمی درمعرفی و شناساندن استعدادهای افراد معلول به جامعه ایفا می‌کند و جشنواره ‌رسانه‌ای در این میان نقش بسزایی در معرفی ظرفیت‌ها دارد.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: برخی اوقات انجام فعالیتی به ظاهرساده تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه افراد دارد و می‌تواند منجر به رشد و پیشرفت فردی شده و در دایره وسیع‌تر این اطلاع‌رسانی به دیگران در مورد برخی از فعالیت‌ها منجر به خیر و برکت و توسعه و ترویج آن کارخواهد شد که امیدواریم این جلسه نیز چنین دستاوردی داشته باشد.

هفت درصد از اعضای صندوق هنر استان از افراد دارای معلولیت  هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حدود هفت درصد از اعضای صندوق هنر استان از افراد دارای معلولیت  هستند که تعداد قابل توجهی است و این مساله گواه مستعد بودن این افراد است.

سیدمهدی سیدین‌نیا تصریح کرد: لازم است زیرساخت‌های کافی برای برگزاری جشنواره معلولان در استان فراهم و برای هرکدام از دستگاه‌های فرهنگی استان نیزسهمی برای مشارکت و همکاری در نظر گرفته شود.

افراد دارای معلولیت دارای استعداد درحوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی هستند

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیزبا اشاره به جمعیت ۹۳ هزار نفری افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی گفت: اگرچه افراد معلول دارای محدودیت‌هایی هستند ولی دارای استعدادهایی درحوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و سایرحوزه‌ها هستند.

ناصر چاووشی افزود: کشف استعدادهای این افراد بسیار حائز اهمیت است ولی متاسفانه بسترهای لازم در زمینه بودجه و مکان به اندازه کافی مهیا نیست.

به گزارش روابط عمومی، هنرکارت محمد نظری با معلولیت سندرم داون و فعال حوزه تئاترو فیلم، سحرمشایخی شاعر، نویسنده وخبرنگار وساجده رضوی‌زاده خبرنگار پایگاه خبری توان‌نگار، با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهردرمجلس شورای اسلامی، احمدمقیمی مشاور امورفرهنگی واجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید مهدی سیدین‌نیا مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر چاووشی مدیرکل بهزیستی استان، منصور گلناری پیشکسوت مطبوعات استان و پروانه کریمی مسئول صندوق اعتباری هنر اعطا شد.

کد خبر 106115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد