۱۶ کودک از بهزیستی راهی خانواده ها شدند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد: در سال گذشته ۱۶ کودک بدسرپرست و بی سرپرست راهی خانواده ها شدند و به خانواده های واجد شرایط واگذار شده اند و تلاش بر آن است که  شرایط نگهداری و حمایت ، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و شرایط مناسب مهیا شود. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در حاشیه مراسم افطار خانوادگی فرزندان مستقل بهزیستی که باحضور قضات دادگستری، خیرین و جمعی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی برگزار شد، افزود: بهزیستی حامی منافع عالی کودکان است و با رعایت منافع کودک و با حساسیت ویژه نسبت به واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی واجد شرایط اقدام می کند.

وی بیان کرد: بهزیستی استان زنجان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۲ کودک در مراکز خود نگهداری می کند و این کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۰ تا ۶ سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به  سایر خانه های کودک و نوجوان انتقال می یابند.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نمی کند و نظارت خود بر امور آنها از قبیل نحوه نگهداری و تحصیل را به صورت دوره ای ادامه می دهد.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد : نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

کد خبر 105405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد