امضای تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی

تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه، بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام(ره) و صندوق کارآفرین امید امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس این تفاهم‌نامه، ۲۰ هزار نیروگاه مقیاس کوچک ۵ کیلوواتی خورشیدی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مناطق مرزی، روستایی و عشایری، با همت بسیج در مناطق مختلف کشور راه اندازی می‌شود.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه گفت: این نیروگاه‌های مقیاس کوچک، ​برای خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم ایجاد می‌شود.
 سیدحمید پورمحمدی افزود: بسیج برای نصب و راه اندازی این نیروگاه‌ها کمک خواهد کرد تا با نصب نیروگاه‌های کوچک، برق تولیدی آن از طریق شبکه برق کشور به وزارت نیرو فروخته شود.
وی گفت: برای نصب هر واحد نیروگاهی، ۳۵ میلیون تومان هزینه می‌شود که در سال اول اجرای این طرح، ​حدود ۲۰ هزار واحد را راه‌اندازی می‌کنیم و در سال‌های آینده، ​این رقم به ۱۰۰ هزار واحد نیروگاهی کوچک خواهد رسید.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: برای تولید نیروگاه‌های مقیاس کوچک، از تولید کنندگان داخلی مانند مپنا استفاده می‌شود و بسیج به مردم برای استفاده و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها، ​آموزش خواهد داد.
 پورمحمدی گفت: افرادی که این نیروگاه‌های مقیاس کوچک را دریافت می‌کنند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: با فروش برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک، ​بعد از نصب و راه‌اندازی خانوارهای تحت پوشش که آن را دریافت کردند تمکن مالی پیدا خواهند کرد و زمینه خارج شدن این خانوارها از تحت پوشش کمیته و بهزیستی فراهم می‌شود و افراد دیگری جایگزین آن‌ها خواهند شد و این چرخه ادامه خواهد داشت.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع مورد نیاز، تسهیلات مالی خواهد بود که برای مناطق مرزی ۴ درصد و برای مناطق روستایی و عشایری ۶ درصد از محل تسهیلات طرح‌های روستایی و عشایری با محوریت صندوق کارآفرین امید در نظر گرفته شده است.
 پورمحمدی افزود: این اقدام نمادین برای رفتن به سمت انرژی پاک و ایجاد درآمد برای قشر ضعیف جامعه است.

کد خبر 10517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد