بازدید مدیر بهزیستی اهواز و مسئول بازرسی بهزیستی استان از مرکز اتیسم

روز دوشنبه ۱۳ فروردین، مدیر اداره بهزیستی شهرستان اهواز به همراه مسئول بازرسی بهزیستی استان خوزستان از مرکز جامع شبانه روزی ارائه دهنده خدمات توانبخشی-آموزشی به معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال دارای اختلالات شدید طیف اتیسم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،محسن حسین پور مدیر اداره بهزیستی شهرستان اهواز در حاشیه این بازدید گفت: اختلال طیف اتیسم به مجموعه ای از اختلال رشدی گفته می شود که مهارتهای کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معنا داری تحت تاثیر خود قرار می دهد و اغلب علایم آن در آغاز ۱۸ ماهگی و یا دو سالگی (پیش از سه سالگی) بروز می یابد و علاوه بر اثر گذاری بر اغلب جنبه های رشدی و اجتماعی، عملکردهای آموزشی شناختی فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

حسین پور افزود: دو مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی جهت افراد دارای اختلال طیف اتیسم در اهواز درحال فعالیت هستند که یکی از این مراکز بعنوان پایگاه غربالگری طیف اتیسم  خدمات  ارائه می دهند.  

وی خاطر نشان کرد: مرکزی که امروز مورد بازدید قرار گرفت مرکز شبانه روزی آموزشی توانبخشی جهت کودکان ذهنی شدید زیر ۱۴ سال است و تمامی کودکانی که در این مرکز نگهداری میشوند علاوه بر معلولیت ذهنی دارای اختلالات شدید طیف اتیسم نیز می‌باشند .  

مدیر بهزیستی اهواز بیان کرد: پرسـنل تخصصـی این مراکز بعد از دریافت آموزش‌های حضوری و کارگاهی از کفایت لازم برای اجرای برنامه تشخیص و مداخلات مرکزو خانواده محور افراد دارای اختلال اُتیسم برخوردار می‌شوند .

حسین پور در انتها گفت: سامانه https://autism.behzisti.net در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله در این اختلال در سازمـان بهزیستی کشور، طراحی شـده است که امکان اجرای آنلاین آزمون غربـالگری توسـط خـانواده‌ها در سراسـر کشور را برای دریافت خدمات تشخیصی و بهره مندی از خدمات تخصصـی در مراکز فراهم می کند.

کد خبر 105087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد