کارگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر و خود آسیب رسان در بهزیستی شاهین دژ

کارگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر و خود آسیب رسان برای امدادگران هلال احمر توسط بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شاهین دژ کارگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب رسان در محل جمعیت هلال احمر برای امدادگران جوان برگزار کردند.

مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : در این کارگاه ، روانشناس متخصص در حوزه آسیب‌های پرخطر توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر فرزندانشان با توجه به مرحله رشد جسمی و شخصیتی و برخورد منطقی با آنان جلب کرده و راهکارهای لازم را ارائه می کنند.

وی افزود: همچنین انواع آسیب ها و معضلات موجود در جامعه و مشکلاتی که ممکن است جوانان و نوجوانان با آن روبه‌رو شوند را در مدارس تشریح و راهکارهای مقابله با این آسیب ها ارائه می شود.

وطن دوست کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شاهین دژ گفت : رفتارهای پر خطر، رفتارهای مخاطره آمیزی هستند که میتوانند در حال یا آینده سبب بروز مشکلات و بیماری های جسمی، روانی و آسیب های اجتماعی در افراد شود .

ایشان تصریح کرد ؛ طرح کاهش رفتارهای پرخطر هفت موضوع مهم را تحت پوشش دارد که از جمله آنها می توان به استعمال دخانیات، مصرف الکل، سوء مصرف مواد مخدر و داروهای غیر مجاز (داروهای نشاط آور، آرام بخش ها و داروهای نیروزا)، اعمال خشونت و رفتارهایی که منتج به بروز آسیب و صدمه به خود و دیگران شوند، رفتارهای جنسی پرخطر، خودکشی، فرار از خانه یا مدرسه و ... اشاره کرد .

گفتنی است: هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی ، غربالگری اولیه و شناسایی زود رس ناراحتی های اعصاب و روان ، خشونت های خانگی (همسر آزاری) و ارزیابی سوء مصرف مواد در مراجعین می باشد .

کد خبر 102760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد