جهاد تبیین از نیازهای اساسی امروز جامعه است

رئیس قرارگاه جهاد تبیین اداره کل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص لزوم اهمیت جهاد تبیین در سازمان‌ها، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی مهم‌ترین مخاطبان جهاد تبیین هستند. باید به دقت چگونگی استفاده از منابع سازمان به‌منظور ارائه خدمات و میزان اثربخشی که توصیف‌کننده درجه دستیابی به اهداف و وظایف سازمانی است برای عموم مردم تبیین گردد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: مدیریت جهادی یکی از سبک‌های مدیریتی بومی و الهام گرفته شده از تمدن ایرانی و منابع دین مبین اسلام است. در میدان مقابله با هجمه‌های دشمن باید به تبیین دقیق و تشریح مستند عملکرد و مسئولیت‌های سازمانی و نوع خدماتی که ارائه می‌شود، پرداخت و با ابزارهای نشر و رسانه‌های کارآمد در اختیار عموم مخاطبان قرار داد. عملکرد سازمانی شامل فرآیند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته و در حال انجام است و باید به صورت کامل و جامع تشریح و تبیین گردد و این یکی از مصادیق جهاد تبیین می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و فوری است. عرصه جهاد تبیین عرصه‌ای بسیار وسیع و فراگیر است و هر کس در هر موقعیت و جایگاهی وظیفه خاص خود را دارد. طبق فرمایش رهبری آن روزی که دشمن سعی می‌کند جامعه را در فشار اقتصادی قرار بدهد، آن روز اگر خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم بکنید، در مقابل دشمن جهاد کرده‌اید و از همه‌ی اینها مهم‌تر عرصه‌ی تبیین و روشنگری است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همواره بر لزوم جهاد تبیین تاکید کرده‌اند. ایشان سال‌ها پیش موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح ساختند، بعدها از واژه مهندسی فرهنگی استفاده کردند و در حال حاضر مدت‌هاست که مفهوم شبیخون فرهنگی را عنوان نموده‌اند. شبیخون فرهنگی یعنی یک جنگ تمام عیار ترکیبی از جانب افرادی که قصدشان به‌صورت آگاهانه تسری فرهنگ غلط و منحرف‌سازی است. در جهاد تبیین علاوه بر رسیدگی و ارائه خدمت به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی که زخم خوره همین شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن هستند، باید در عرصه آگاه‌سازی و روشنگری از نوع اقدامات و خدماتی که در سازمان‌ها ارائه می‌شود، گام برداریم.

وی افزود: در بسیاری از طرح‌هایی که در حوزه پیشگیری در حال اجرا است مانند دوره‌های آموزشی  و آگاه‌سازی با موضوعات اعتیاد، آگاه‌سازی نوجوانان، خودمراقبتی زنان و دختران، آموزش‌های پیش از ازدواج و... به دنبال ارتقای دانش و آگاهی عموم مردم می‌باشیم. یکی از اهداف اینگونه طرح‌ها مجهز کردن آحاد جامعه خصوصا گروه‌های در معرض آسیب به قدرت تحلیل در برابر آسیب‌های اجتماعی است؛ با افزایش آگاهی دیگر افراد به‌صورت منفعل در این شبیخون فرهنگی حضور ندارند و در مقابل بسیاری از مواردی که می‌تواند کیان خانواده و فرهنگ عمومی جامعه را به هم بریزد، ایمن می‌شوند و به‌صورت سازنده و پویا وارد چالش‌ها و رویدادهای اجتماعی شده، قدرت تحلیل و مداخله موثر خواهد داشت.

 

در ادامه، معصومه خداپرست فرمانده پایگاه بسیج اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، گفت: قرارگاه جهاد تبیین به منظور انجام اقداماتی با هدف تحقق راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات و پیشبینی اقدامات جهت افراد و طیف‌های تاثیر گذار در بهزیستی با ریاست مدیر کل، عضویت معاونین و مدیران در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تشکیل گردید.

 وی افزود: در این جلسات در خصوص اهمیت انتخابات و  لزوم مشارکت حداکثری با تاکید بر رعایت همه جانبه اصل بیطرفی و تلاش اعضای قرارگاه در راستای افزایش میزان مشارکت جامعه هدف در پای صندوق های رای بحث و تبادل نظر انجام گرفت و  اقدامات مورد انتظار در ابلاغیه قرارگاه و پیشنهادات هیئت اندیشه ورز تشریح گردید.

فرمانده پایگاه بسیج اداره کل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص برخی از مصوبات این جلسه، گفت: برپایی میز خدمت، سرکشی از خانواده های دارای 3 معلول و بیشتر در جهت توجه ویژه به این خانواده‌ها و رفع نیازهای آنها و ملاقات و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های نیازمند تحت پوشش حوزه اجتماعی، برگزاری برنامه‌های تبیینی درخصوص اقدامات و عملکرد بهزیستی، تولید محتوا به صورت پیام، پوستر و ... جهت مخاطبین دستگاه جهت فضای مجازی و پورتال سازمان، برگزاری مسابقه از کتاب "شبهات انتخابات" استاد راجی برای کارکنان و جامعه هدف و... بخشی از اقدامات درنظر گرفته شده توسط این قرارگاه برای اجرا در تمامی شهرستان‌ها است.

                                                   

کد خبر 100709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد