برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب‌سازی ویژه تمامی شهرستان‌ها

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: باتوجه به اهمیت موضوع مناسب‌سازی و به‌منظور ارتقاء سطح اطلاعات و به‌روز شدن دانش و آگاهی همکاران شاغل در این بخش در تمامی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، دوره‌های آموزشی مناسب‌سازی ویژه تسهیلگران طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، کارشناسان مناسب‌سازی ادارات بهزیستی تمامی شهرستان‌ها، مسئولین فنی مراکز مثبت زندگی به میزبانی شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه و نیشابور برگزار گردید.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: سازمان بهزیستی براساس رسالتی که در ارتقاء کیفیت زندگی معلولان برعهده دارد بخشی از برنامه‌های خود را بر مناسب‌سازی محیط و دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز در فعالیت‌های روزمره زندگی متمرکز ساخته است. پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان و تهیه امکانات مورد استفاده آنان در فعالیتهای روزمره زندگی (ADL) بخشی از این تلاش‌هاست .

وی افزود: این دوره‌ها با هدف بهبود کیفیت آموزش‌ها به صورت منطقه‌ای و در چهار گروه آموزشی برای 250 نفر اجرا گردید. محتوای آموزشی این دوره‌ها شامل آشنایی کارشناسان با وسایل انطباقی و نحوه استفاده از آن برای گروه‌های هدف، مناسب‌سازی مسکن و خودرو براساس دستورالعمل مناسب‌سازی و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت و... می‌باشد. اختتامیه این دوره‌ها نیز در دهه فجر برگزار می‌گردد.

کد خبر 100465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد