ثبت نام ۳.۶۷۲ نفر از ولی نعمتان بهزیستی استان در طرح مسکن ملی

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان از ثبت نام ۳.۶۷۲ نفر از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در مسکن ملی خبر داده و به تخصیص تعداد ۴۳۸ واحد مسکونی به متقاضیان بهزیستی استان اشاره کرد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این دیدار گفت: با توجه به تعداد ثبت نامی جامعه هدف و تعداد واحد های تخصیصی به این عزیزان، وضعیت مناسبی در تخصیص واحد مسکونی نداریم و لذا لازم است متولیان امر در خصوص جانمایی جامعه هدف و تخصیص پروژه عنایت ویژه ای داشته باشند.

رضایی با اشاره به پروژه های در حال احداث با تولی گری بنیاد مسکن، نسبت به تخصیص واحد برای عزیزان ساکن در شهر های زیر ۱۰۰ هزار نفر، در پروژه های مسکن مهر تاکید نموده و خواستار تسریع در این امر شد.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه در برخی از شهرستان های استان، زمین مسکونی به صورت انفرادی یا گروهی در اختیار ولی نعمتان قرار گرفته است و به دلیل شرایط زمین واگذارشده، برای شروع احداث لازم است نسبت به آماده سازی زمین اقدام شود که این امر مستلزم هزینه بالایی برای خانواده های تحت پوشش می‌باشد، لذا به استناد مصوبه شورای عالی مسکن، تقاضای پرداخت این هزینه ها از محل صندوق مسکن ملی و عدم تحمیل هزینه به خانواده ها دور از انتظار نیست.

رضایی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای برای تامین زمین معیشت محور برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار منعقد نموده اند که این افراد می‌توانند در کنار سکونت، به صورت مشاغل خانگی و با تسهیلگری سازمان، نسبت به کسب درآمد و توانمندی اقتصادی  اقدام نمایند لذا انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین مورد نیاز برای خانواده های واجد شرایط اقدام نماید تا عزیزان بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض سازمان نسبت به احداث واحد مسکونی و ایجاد اشتغال اقدام نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: با توجه به سیاست سازمان بهزیستی مبنی بر کمک به تامین مسکن مناسب برای افراد تحت پوشش، اداره کل بهزیستی استان آمادگی دارد با اخذ مستندات و مدارک مورد نیاز نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عزیزانی که واحد مسکونی به آنها تخصیص یافته و پروژه در مرحله اتمام فنداسیون قرار دارد پرداخت نماید.

کد خبر 100139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد