به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ با اجرای پنجاه و هشتمین طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران با رویکرد خدمات رسانی برابر و اجرایی سازی عدالت اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت حوزه مشارکت های مردمی( خیرین و گروه های داوطلب) و احصا نیازهای توانخواهان و مددجویان حوزه توانبخشی ، اجتماعی و ارائه خدمات با هدف ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها و پاسخگویی به مطالبات مردم، سهولت دسترسی جامعه هدف در مناطق بالادست به خدمات بهزیستی، ارتقا آگاهی و دانش ساکنین مناطق، ارتقا رفاه و معیشت و محرومیت زدایی در روستاها و تاثیرگذاری اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی در روستاها جهت افزایش کیفیت و توسعه روستاها با حضور روسا، کارشناسان ادارات بهزیستی شهرستانها و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان داوطلبین و متخصصین همانند همه پنجشنبه های جهادی، برنامه ها و خدمات اثربخش و ارزنده ای به شهروندان در سراسر استان ارایه شد.

همچنین این طرح بصورت مشترک با کارکنان و نیروهای داوطلب کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با غبار روبی از گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا شروع و در ادامه با محوریت ارائه خدمات معاونت امور توسعه پیشگیری (بینایی سنجی، مشاوره اعتیاد، خدمات مشاوره ژنتیک، مشاور خانواده، مشاوره سلامت روان و ...)، ارائه خدمات تخصصی معاونت اجتماعی (فرزند خواندگی، آسیب های اجتماعی، خدمات مددکاری، خدمات چندقلویی، ارائه خدمت به فرزندان بی سرپرست و ..... )، ارائه خدمات تخصصی معاونت توانبخشی ( شنوایی سنجی، خدمات روانپزشکی، خدمات تامین لوازم توانبخشی، خدمات توانبخشی در منزل، مناسب سازی و .... )، ارائه خدمات معاونت توانمند سازی در حوزه اشتغال و حوزه مسکن، همچنین حوزه مشارکت و ارائه سایر خدمات بهزیستی مازندران اجرا می شود.

شایان ذکر است فعالیت گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران در مناطق محروم و کم برخوردار از برنامه‌های مهم بهزیستی استان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی که فرمودند: «اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید... این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم هست، واقعاً جهاد است؛ کار است، جهاد است، تلاش است، خدمت به محرومین است... اردوهای جهادی خیلی خوب است؛ پرداختن به مسئله‌ی روستاها مهم است» و خدمت رسانی تخصصی و رفع نیازهای گروه هدف است و خدمات ارائه شده به ساکنین در قالب اردوهای جهادی کاملا رایگان و بصورت منظم پایان هر هفته برگزار می شود.

برگزاری و اجرای فعالیت های جهادی یکی از روش های کارآمد برای خدمات رسانی عدالت محور به مناطق کمتر برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد