مدیرکل بهزیستی گیلان در مراسم چهارمین سالگرد و جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان با بیان اینکه امروز تمامی بیمارستانهای استان مجهز به دستگاه غربالگری هستند اظهار داشت: با همت همگانی مسئولین و استفاده از ظرفیت خیرین نیکوکار تا به امروز تمامی بیمارستانهای گیلان و مراکز درمانی تحت نظارت مجهز به دستگاه غربالگری هستند و تمامی مراحل غربالگری بر روی هر نوزاد تازه متولد شده با دقت نظر متخصصان امر در مراکز درمانی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی صبح روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه؛ در آیین جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی گیلان که با حضور استاندار گیلان؛ مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران کل بهزیستی استانهای قزوین و زنجان و سایر مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از جامعه پزشکی استان و شماری از خدمت گیرندگان کاشت حلزون شنوایی در سالن مرکز درمانی الزهرا (س) رشت برگزار شد، ضمن اشاره به آمار کودکانی که در سال گذشته  مورد خدمات غربالگری قرار گرفتند، عنوان کرد: در سال گذشته نوزده هزار و ۶۵۶ نوزاد و کودک مورد معاینه غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۶ کودک به انجام اقدامات درمانی ارجاع داده شدند و ۲۲ کودک نیز وارد چرخه درمان ناشنوایی شدند.

وی اضافه کرد: ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند که حدود ۷ هزار نفر از این معلولان، ناشنوا هستند و از خدمات بهزیستی اعم از غربالگری، گفتار درمانی، دریافت سمعک ، کاشت حلزون و سایر خدمات بهره مند می شوند.

طوفانی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته فرایند درمان کاشت حلزون در خارج از استان انجام می شد، خاطرنشان کرد: امروز با همت و پیگیری های لازم توسط دستگاه های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی گیلان کلیه فرایند درمان ناشنوایی ، اعم از غربالگری، کاشت حلزون ، گفتار درمانی و ... در داخل استان گیلان انجام می گردد و حتی از استانهای همجوار مانند قزوین، زنجان و اردبیل نیز به گیلان مراجعه می نمایند.

وی با بیان اینکه در چهل ماه گذشته ۱۳۰ مورد جراحی موفقیت آمیز کاشت حلزون در گیلان انجام شد ، اضافه کرد: انجام موفقیت آمیز این تعداد از جراحی کاشت حلزون بر روی کودکان ناشنوا یک دستاورد ارزشمند برای استان گیلان است و همه متولیان امر در تلاش هستند تا این دستاورد بزرگ در جهت خدمت رسانی به بیماران همچنان حفظ شود.

وی همچنین بر لزوم آگاهسازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر از طریق رسانه های جمعی تاکید کرد و اظهار داشت: علیرغم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و سازمانها، والدین نیز می بایست پیگیر غربالگری از بدو تولد تا قبل از دوسالگی باشند تا در صورت مشکل بتوان هرچه سریعتر روند درمان را آغاز کرد.

طوفانی همچنین از تخصیص اعتبارات معاونت توانبخشی بهزیستی گیلان به ارزش یک و نیم میلیارد تومان در جهت خدمات دهی به ناشنوایان خبر داد و گفت: در سال جاری مانند روال گذشته به ناشنوایان و کم شنوایان تحت پوشش بهزیستی خدمت رسانی خواهد شد و طی هماهنگی های لازم نیز به زودی دو دستگاه غربالگری شنوایی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان جهت انتقال به مراکز درمانی در دو شهرستان مورد نظر خریداری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان از خدمات و تلاش های کلیه کسانی که در جهت درمان و توانمندی توانخواهان گام بر میدارند تشکر کرد و خواهان نگاه ویژه مسئولین ذیربط در راستای خدمت رسانی به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی شد.

همچنین در این آئین، از پزشکان، متخصصان و فعالان حوزه کاشت حلزون شنوایی گیلان نیز تجلیل شد و هدایایی نیز به شماری از کودکانی که مورد جراحی موفقیت آمیز کاشت حلزون شنوایی قرار گرفتند، اهدا گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد