🔸۵۸۰ مددجوی لرستانی به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند

یسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:۵۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند و کمک هزینه نگهداری این افراد به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان به نقل از خبرگزاری ایسنا، همایون عمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خصوص توانبخشی، ۲۲ مرکز نگهداری معلولین را در ابعاد مختلف ایجاد کردیم که این مراکز نگهداری از معلولین ذهنی، ایزوله، سرای سالمندان و مراکز نگهداری اعصاب و روان را  بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: به جز مراکز نگهداری معلولین جسمی حرکتی مابقی مراکز توانبخشی در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۴۰ مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه در لرستان فعالیت دارند و این مراکز مددجویان تربیت‌پذیر و آموزش‌پذیر از صبح تا ظهر آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

عمودی‌زاده بیان کرد: در حوزه امور اجتماعی مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان فعالیت دارند که در چهار سطح از شیرخوارگاه تا ۳ سال، از سه سال تا ۶ سال، از ۶ سال تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ نفر در مراکز نگهداری حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان از خدمات شبانه روزی بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: همچنین ۵۸۰ نفر به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

عمودی‌زاده تصریح کرد: کمک هزینه نگهداری این افراد به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود.

کد خبر 98890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد