در رسانه / آغوش گرم خانواده نیاز آنانی که دیگر حتی معتاد هم نیستند

ارومیه - ایرنا - برچسب های منفی احتمال برگشت افراد بهبود یافته به اعتیاد را افزایش می دهد.

رییس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی هم در خصوص تبعات روی گردانی جامعه از بهبود یافتگان اعتیاد گفت: بر چسب های منفی جامعه به بهبود یافتگان احتمال برگشت پذیری این افراد به طرف مصرف مواد مخدر را افزایش و فرصت بازگشت این افراد به کانون خانواده و فرصت اشتغال و تبدیل این بهبودیافتگان را به عنوان افراد مولد جامعه با چالش جدی مواجه می سازد.

پروین محمدپوری افزود: چه بسا بسیاری از این افراد در صورت طرد از خانواده و جامعه به‌منظور تامین نیازهای اولیه زندگی و امکان ادامه زندگی در جامعه دست به جرایم دیگری از جمله سرقت زده و باعث افزایش مشکلات و بحران‌های اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: البته بسیاری از معتادان به دلیل عودهای مکرر و ندادن اطمینان خاطر به خانواده و جامعه مبنی بر تعهد نسیت به پاکی و عدم مصرف دوباره مواد و لغزش های پیاپی و رفتارها ی نابهنجار به این بی اعتمادی ها و آغوش سرد جامعه در پذیرش آنها دامن زده اند بنابراین جامعه و خانواده باید زیر نظر متخصصان امر با بیماری اعتیاد و راههای کمک به این افراد به منظور افزایش مانایی آنها بعد از درمان آشنا و فر صت دوباره ای به بهبودیافتگان بدهند.

وی اظهار کرد: می توان با کارآفرینی و اشتغال و شرکت در جلسات باز انجمن های معتادان گمنام در آماده سازی مسیر بهبودی و پیشگیری از عود به هر نحو ممکن به این افراد کمک‌ کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: بازگشت دوباره معتاد بهبود یافته به نقطه اول، باعث هدر رفتن منابع مادی، معنوی و اجتماعی که در طی مسیر بهبودی به عمل آمده شده و باعث افزایش معضلات اجتماعی از جمله طلاق، بیکاری و شیوع اعتیاد می شود.

محمدپوری افزود: عدم اعتماد و پذیرش اجتماعی، باعث کاهش انگیزه حفظ پاکی و تدوام پاکی شده و در نهایت به دلیل عدم یافتن شغل مناسب، همه زحمات و مشکلاتی که فرد مصرف کننده، خانواده فرد معتاد و مراکز درمانی متحمل شده به هدر رفته و در نهایت باعث افزایش معضلات اجتماعی اقتصادی بهداشتی در جامعه می شود.

کد خبر 98385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد