در رسانه|اگر آبرو و اعتباری دارم از احترام به پدر و مادر است

استاندار فارس: برخی افراد از من می‌پرسند خداوند به شما آبرویی داده است، این حاصل چیست؟ می‌گویم حاصل احترام به پدر و مادر است؛ پدر بنده بیش از ۲۰ سال است به رحمت خدا رفته و همواره در این مدت سعی کرده‌ام صبح‌ها ابتدا بر سر مزار ایشان فاتحه‌ای قرائت کنم و شب‌ها قبل از اینکه به منزل بروم ابتدا خدمت مادرم می‌رسم دست‌هایش را می‌بوسم و بعد به خانه می‌روم. فکر می‌کنم دعای والدین بنده باعث این آبرو شده است و از خدا می‌خواهم این آبرو را هم در دنیا و هم در آخرت برای من حفظ کند.

به گزارش پگاه خبر،  دکتر محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول بهزیستی استان فارس که با همکاری بنیاد بین المللی مادر در بوستان جوان شیراز برگزار شد،گفت: بنیاد بین‌المللی مادر به ابتکار مهندس محمدی شکل گرفته و تا آنجا که اطلاع دارم در هیچ جای کشور و حتی سایر نقاط دنیا نمونه‌ای شبیه آن وجود ندارد.

 استاندار فارس اظهار داشت: خداوند عالم وقتی انسان را خلق کرد فرمود فتبارک الله احسن الخالقین؛ این همه موجودات در عالم وجود دارد اما وقتی انسان را خلق کرد به خودش تبریک گفت و در بین انسان‌ها موجودی به عنوان مادر جایگاهی ویژه دارد.

 وی اذعان داشت: در بیان مقام مادر همین بس که پیامبر اکرم صلی الله فرمودند” هنگامی که زنی باردار می‌شود در تمام طول مدت حمل روزها به منزله روزه‌دار و شب‌ها به منزله شب زنده‌دار و مجاهد در راه خدا با جان و مال است؛ هنگامی که زایمان می‌کند آنقدر خدا به او پاداش می‌دهد که هیچکس حد آن را نمی‌داند و هنگامی که فرزندش را شیر می‌دهد در برابر هر جرعه شیر پاداش آزاد کردن بنده‌ای از فرزندان اسماعیل را به او می‌دهد و هنگامی که دوران شیرخوارگی تمام می‌شود ملکی به پهلوی مادر می‌زند و می‌گوید زندگی را از نو آغاز کن چون خداوند تمام گناهان گذشته تو را بخشیده است”.

 ایمانیه ادامه داد: راجع به چه موجودی این عقیده و کلام صادق است؟

 وی به آیه ۲۳ سوره اسرا اشاره کرد که می‌فرماید” فلا تقل لهما اُفّ” و اظهار داشت: از امام صادق(ع) روایت است که می‌فرماید اگر خداوند چیزی کمتر از کلمه اف داشت انسان‌ها را از آن نهی می‌کرد. در واقع پایین‌ترین حد توهین کلمه، اف است که خداوند حتی از این توهین کوچک هم فرزندان را نهی کرده است.

 استاندار فارس با تاکید بر اینکه در بسیاری از آیات قرآن کریم بلافاصله بعد از نام خداوند متعال نام والدین می‌آید، به بیان یکی از حکایت‌های تاریخی اسلام پرداخت و گفت: آورده‌اند فردی نزد رسول خدا آمد و عرض کرد یا رسول الله می‌خواهم به یکی از اعضای خانواده‌ام احترام بگذارم و بیشترین احترام را برای او قائل باشم به چه کسی احترام بگذارم؟ حضرت فرمودند به مادرت.! عرض کرد پس از مادر به چه کسی احترام بگذارم؟! مجدداً حضرت امر کردند به مادرت همین سوال را مجدد تکرار کرد و باز پاسخ شنید مادرت!! در چهارمین نوبت که سوال کرد حضرت فرمودند به پدرت احترام بگذار؛ این نشان می‌دهد ارزش مادر چیز دیگری است حتی در مقایسه با مقام پدر.

 نماینده عالی دولت در فارس اذعان داشت: هر عزیزی که به نقش مادر به ویژه مادران دارای فرزند معلول اهمیت بیشتری می‌دهد چه عزیزان بنیاد بین‌المللی مادر و چه همکاران ما در سازمان بهزیستی حتماً نزد خداوند متعال مقام بالاتری دارد.

 ایمانیه در پاسخ به سوال مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مادر درباره نقش مادر در زندگیش گفت: معمولا از من می‌پرسند خداوند به شما آبرویی داده است، این حاصل چیست؟ می‌گویم اگر آبرویی هست حاصل احترام به پدر و مادر است؛ پدر بنده بیش از ۲۰ سال است به رحمت خدا رفته و همواره در این مدت سعی کرده‌ام صبح‌ها ابتدا بر سر مزار ایشان فاتحه‌ای قرائت کنم و شب‌ها قبل از اینکه به منزل بروم ابتدا خدمت مادرم می‌رسم دست‌هایش را می‌بوسم و بعد به خانه می‌روم. فکر می‌کنم دعای والدین بنده باعث این آبرو شده است و از خدا می‌خواهم این آبرو را هم در دنیا و هم در آخرت برای من حفظ کند.

 وی در ادامه تصریح کرد: آنچه ارزش دارد مقام انسان، روح و روان و معنویت وی است و از دید قرآن کریم و همچنین از منظر بزرگان اسلام اگر تفاوتی هست در ابعاد جسمی است و هیچ تفاوتی بین زن و مرد در مباحث معنوی وجود ندارد؛ چه بسیار بانوانی که سال‌ها از مردان پیشی گرفته‌اند همانند حضرت زهرا(س) حضرت آسیه و حضرت مریم که به عنوان الگوی بشریت خطاب می‌شوند.

 بخش دوم سخنان نماینده عالی دولت در فارس به وظایف دولت نسبت به معلولان اختصاص داشت؛ ایمانیه در این بخش اظهار کرد: تلاش‌هایی برای مناسب سازی محیط شهری ویژه وضعیت معلولان انجام شده اما عقیده دارم که باید بیش از این، تلاش‌ها انجام شود. هفته آینده با حضور مدیران سازمان بهزیستی و شهردار شیراز برای حل بخشی از مشکلات درون شهر تدبیر خواهیم کرد.

 وی افزود: در این زمینه به ادارات تکلیف کرده‌ایم و بیشتر نیز تاکید خواهم کرد و از شما می‌خواهیم ضعف‌ها و نواقص‌ها را گزارش دهید تا برای حل آنان اقدام صورت پذیرد. استاندار فارس اشتغال و استفاده از توانمندی معلولین را حرف صادقی عنوان و تصریح کرد: هرچند این فرهنگ در بین بعضی از مسئولین همچنان مظلوم واقع شده اما شخص ریاست محترم جمهور در این زمینه بسیار حساس و پیگیر هستند؛ قطعاً عدل خداوند حکم می‌کند وقتی نعمتی را از فردی می‌گیرد چندین برابر آن را برایش در توانمندی های دیگر جبران می‌کند.

 وی در پایان اظهار داشت: مدیران همت‌ کنند و از توانمندی معلولین بیشتر استفاده نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر 97107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد