اختتامیه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران " مانا" در استان مازندران

یکی از عوامل مخاطره آمیز در دوره نوجوانی عدم برنامه ریزی صحیح برای نوجوانان در ایام فراغت می باشد که برنامه مانا به منظور غنی سازی فصل تابستان، مبتنی بر یک کار گروهی عملی با انجام فعالیت های متنوع، بصورتی جذاب، کاربردی و رایگان برنامه ریزی و طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران از اختتامیه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در استان مازندران خبر داد و گفت: در دنیای امروز رقابت جویی و فردگرایی، کاهش سرمایه اجتماعی را به دنبال داشته و زمینه را برای بروز آسیب های اجتماعی فراهم نموده است. درمقابل مشارکت جویی و جمع گرایی این قابلیت را دارد تا به عنوان عنصری از سرمایه اجتماعی، هم سلامت اجتماعی را افزایش دهد و هم افراد را نسبت به آسیب های اجتماعی ایمن و مقاوم سازد. به عبارت دیگر مشارکت اجتماعی افراد را قادر می سازد که با تصمیم گیری و حل مساله مبتنی بر خرد جمعی و همکاری برای حل مسائل اجتماعی گام بردارند.
وی یکی از عوامل مخاطره آمیز در دوره نوجوانی را عدم برنامه ریزی صحیح برای نوجوانان در ایام فراغت عنوان کرد و افزود: برنامه مانا به منظور غنی سازی فصل تابستان، مبتنی بر یک کار گروهی عملی با انجام فعالیت های متنوع، بصورتی جذاب و کاربردی و رایگان برنامه ریزی و طراحی شده است.
دکتر بریمانی ادامه داد: در پایان برنامه، هر یک از گروهها، راه حل مشکلات و مسائل احصا شده توسط اعضا را در قالب پروژه، با دعوت از مسوولین و معتمدین محلی به اجرا در آورده و این برنامه با برگزاری اختتامیه و اهداء بسته های تشویقی و حمایتی به نوجوانان اتمام می یابد.
مدیرکل بهزیستی مازندران آغاز اجرای طرح مانا را از ابتدای تیرماه هر سال بیان کرد و گفت: در سال 1402 تعداد 120 تسهیلگر آموزش دیده به اجرای این برنامه در سطح استان مازندران برای 2328 نوجوان (1805 دختر و 523 پسر ) در 128 گروه (98گروه دختران و 30 گروه پسران ) توسط 66 مرکز و موسسه تحت نظارت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان پرداختند.
وی ارتقای توانمندی های نوجوانان، ایجاد و توسعه ظرفیتهای مشارکت نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف عملیاتی این طرح برشمرد و تصریح کرد: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد و در این کارگاه ها، مهارت های ارتباطی و کار گروهی نوجوانان تقویت می شود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.

کد خبر 93134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد