پیام استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در استان مازندران در پیامی؛ روز جهانی عصای سفید و هفته ملی نابینایان را به روشندلان مازندرانی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل پیام استاندار مازندران به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم                                        

هرکه را دیده گرفتند، بصیرت دادند

فلسفه روز جهانی عصای سفید، تفسیر ارزشمند تلاش نابینایانی است که محدودیت عضوی از پیکرشان، ممنوعیت در رسیدن به یک زندگی ایده ال برایشان نیست و این روز فرصتی برای تبلور قابلیت ها، توانمندی ها و شان و مزلت اجتماعی نابینایان است و نشانگر این است که جامعه باید با باور به توانایی ها و قدرت فکری و روحی روشندلان عزیز، زمینه را برای توانمندسازی و قرار دادن فرصت های برابر به نابینایان فراهم کند و در یابد که جامعه یک نهاد به هم پیوسته و در تعامل با هم است و تک تک آحاد آن تنها در پیوند با یکدیگر می توانند مسیر پرفراز و نشیب زندگی را طی کنند.

به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضاء مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگ دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد و امیدواریم این عزیزان بتوانند بیش از پیش در پیشبرد اهداف خود موفق باشند.

از آنجا که جامعه کنونی ما جامعه برابری هاست، باور به توانایی و قدرت فکری و روحی روشندلان، زدودن نگرشهای منفی نسبت به معلولیت های ظاهری شان است.

اینجانب فرارسیدن روز جهانی عصای سفید را گرامی داشته و برای نابینایان ایران عزیز بویژه روشندلان فعال و پویای استان مازندران، توفیقات مستمر در تمامی زمینه ها را از خدای بیننده دانا خواستارم.

سیدمحمود حسینی پور

کد خبر 91816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد