نزدیک به ۷۰۰ خیر، حامی کودکان نیازمند بهزیستی هستند

سرپرست معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان تعداد کودکان تحت حمایت بهزیستی در طرح حامی را نزدیک به ۸۰۰ کودک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۷۰ حامی بهزیستی را همراهی می کنند و ۳۵۰ کودک چشم انتظار یاری حامیان و خیرین هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رضا نوروزی در جلسه ی شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استانداری و اعضای این شورا برگزار شد، میزان مشارکتهای مردمی( نقدی، غیرنقدی، خدماتی) در شش ماهه اول سال را بیش از ۸ میلیارد تومان خواند و گفت: بهزیستی یکی از مسیرهای مطمئن برای خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر و نیازمند است که مردم خیر استان می توانند با اهداء نذورات خود به این نهاد موجبات بهره مندی جامعه هدف بهزیستی از این کمک ها را فراهم آورند.
وی در خصوص مبالغ جمع آوری شده در عید فطر و توزیع آن در بین نیازمندان یادآور شد: بیش از یک میلیارد تومان زکات فطره از ۱۰۵ صندوق مشترک با کمیته امداد، ۲۰ پایگاه و ۱۷ موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند جمع آوری و در سریعترین زمان به دست نیازمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی رسید.
این مسئول برگزاری پویش ضیافت همدلی، مراسم افطاری ساده، ضیافت خانه خدا، ضیافت در محضر ولی نعمتان را از جمله پویش های برگزاری شده در ماه مبارک رمضان امسال برشمرد و افزود: ۱۶ برنامه ضیافت خانه خدا، ۱۲ ضیافت افطاری ساده با حضور نزدیک به ۲ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی برگزار شده است.  
وی خاطرنشان کرد: طرح ضیافت مهربانی، طرح شکرانه سلامت و طرح حامی از طرح حای مهم بهزیستی بوده که همه ساله در ماه مبارک رمضان به منظور دستگیری از اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر به اجرا در می آید . 
نوروزی در خصوص نگرش و رویکرد بهزیستی از حمایت مالی افراد تحت پوشش، گفت؛ بهزیستی ضمن تامین بخشی از معیشت و ایجاد رضایتمندی از زندگی این افراد، با ایجاد بسترهای آموزشی متناسب سعی در خروج از چرخه حمایتی سازمان و توانمندسازی افراد تحت پوشش دارد و فعالیت مؤسسات خیریه با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار تحت پوشش سازمان و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت خواهد شد .

کد خبر 91814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد