افتتاح پروژهای عمرانی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در شهرستان فومن

صبح روز هشتم شهریور ماه، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛ هشت پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به صورت متمرکز با افتتاح پل ارتباطی روستای سیدآباد فومن با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ، سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ارتباط با ماده چهار موضوع اثبات زمین‌های متعلق به روستائیان در این استان گام‌های خوبی برداشته شده‌است، گفت: برای رفع موانع صدور سند اراضی روستایی در گیلان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

اسدالله عباسی به مناسبت هفته دولت در افتتاح پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بعد از افتتاح پل روستای سیدآباد فومن و بازدید از آخرین وضعیت احداث پل روستای کلفت بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: در اجرای ماده چهار، ۳۶۴ هکتار از اراضی روستایی شهرستان فومن آزادسازی و سند صادر شده‌است.

وی با اشاره به مشکلات به جامانده از گذشته در بخش‌های مختلف از جمله احداث پل و راه و سایر موارد افزود: سال ۹۷ خسارت سنگین و مشکلاتی به دلیل سیلاب و خرابی و از بین رفتن پل‌ها در مناطقی از جمله فومن، شفت، اسالم و رودسر ایجاد شد که برای رفع مشکلات به جامانده از گذشته اقداماتی خوبی انجام گرفته و در دست است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در حال جبران عقب ماندگی‌های به جا مانده از گذشته هستیم، خاطر نشان کرد: باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم از اینرو برای تحقق این مهم باید وقت بیشتری گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات مردم برای ما مهم بوده و در این بخش توجه جدی وجود دارد، اظهار کرد: ما دولت خدمتگزار و صادق الوعد هستیم، مدیران پای کار هستند و اگر مدیری پای کار نباشد باید از مسئولیت خود کنار برود.

عباسی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی اضافه کرد: چای یکی از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان است و چایکاران زحمات زیادی برای تولید و برداشت این محصول متحمل می‌شوند بنابراین فعالان این عرصه باید حمایت شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امسال به توجه به بارندگی، تولید برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در پرداخت مطالبات چایکاران  تاخیر وجود دارد که برای پرداخت به روز مطالبات تلاش می شود.

وی با اشاره به برنج باقیمانده سال گذشته برنجکاران گیلان و با تشریح پی‌گیری‌ها برای رفع این مشکل و حمایت دولت از برنجکاران با خرید توافقی و تضمینی برنج مازاد کشاورزان خاطر نشان کرد: تولیدات کشاورزی حمایت می‌شود.

عباسی به سفر تیرماه وزیر جهاد کشاورزی به گیلان اشاره کرد و افزود: در این سفر وزیر جهاد کشاورزی از بخش‌های مختلف کشاورزی گیلان بازدید کرد و جلسه خوبی در استانداری برگزار شد که ثمرات آن به نفع کشاورزان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تولیدکنندگان حوزه کشاورزی نباید نگران باشند، اظهار کرد: دولت از تولید و تولیدکنندگان حمایت می‌کند و ما نیز در استان به این مهم توجه داریم.

* مشارکت اقتصادی در گیلان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۷.۱ دهم درصد و ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

هشت پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان امروز "چهارشنبه" با اعتبار هزار و ۲۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز با افتتاح پل ارتباطی روستای سیدآباد فومن با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 88633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد