نشست مشترک مدیرکل  بهزیستی فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با محوریت پیگیری برای ساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابان

نشست مشترک مدیرکل بهزیستی فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با محوریت پیگیری برای ساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی فارس در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت در راستای خدمات رسانی به جامعه گفت: بهزیستی فارس دارای ۶ مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار خیابانی در سطح استان است که از این تعداد چهار مرکز به صورت روزانه، شامل دو مرکز در شیراز، یک مرکز در مرودشت و یک مرکز در لار و همچنین دو مرکز به صورت شبانه روزی در شیراز فعالیت دارد.

«محمدرضا هوشیار» هدف از برگزاری این نشست را پیگیری در راستای پوشش خدمات سلامت به کودکان کار خیابانی شامل قوانین پوشش بیمه سلامت آنان عنوان کرد.

،رئیس دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز نیز در این نشست بر ساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی و کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به حمایت های وزارت بهداشت در حیطه خدمت به بیماران، محور مهم تلاش های مسوولان دانشگاه را توسعه خدمات درمانی، به ویژه در مناطق محروم و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.

در این نشست پیرامون موضوعاتی نظیر اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران در مورد قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان کار خیابانی و بخشنامه های وزارت بهداشت در خصوص شیوه ارایه خدمات درمانی تبادل نظر شد.

همچنین در این نشست مقرر شد تا با هدف پیگیری بیشتر موضوع، نشست های مشترکی با حضور کارشناسان دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بهزیستی فارس، در راستای پیگیری برای ساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی برگزار شود.

کد خبر 86570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد