در رسانه| ساخت و تحویل ۱۴۱۳  واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۴۱۳ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی ساخته و تحویل داده شده است.

فرگل صحاف در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: سند ملی سالمندان تدوین شده و دبیرخانه شورای سالمندان در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

وی افزود: ۷۴.۵ درصد کل سالمندان استان معادل ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و در ۹ مرکز بهزیستی ۴۴۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال معادل ۱.۵ رصد از سالمندان تحت پوشش نگهداری میشوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به حمایتهای بیمهای مددجویان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی برای یک هزار و ۲۱۱ نفر، بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان سه هزار و ۱۴ نفر و کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان ۴۹۵ نفر و کاریابی برای ۴۲۰ نفر از معلولان فراهم شده است.

صحاف از اجرای طرح ۲۰ ۲۰ در مناطق محروم خبر داد و گفت: این طرح به کمک بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در محلههای محروم و کم برخوردار اجرا میشود.

وی ادامه داد: شناسایی محلات، برگزاری کلاسهای توانمندسازی، اجرای طرحهای غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامههای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی میزان جذب مشارکتهای مردمی را طی یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: مشارکتهای مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که به بهره مندی از ظرفیت کلیه مراکز دولتی و ۱۸۷ مؤسسه خیریه دارای مجوز از بهزیستی جذب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی فعالیت میکند، گفت: شاخص بازدید از منزل مددجویان یک هزار و ۶۹۴ بازدید به ازای هر مرکز بود که آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

فرگل صحاف ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان خیابانی، تابع سیاستهای مشخصی است و نهادهای مختلف در این خصوص، عهدهدار وظایف مشخص هستند.

وی اضافه کرد: بهزیستی در خصوص بحث تکدیگری، وظیفهای بر عهده ندارد اما در مورد کودکان کار، تکالیف و وظایفی را بر عهده داریم که با همکاری بخشهای مختلف، از جمله شهرداری تبریز پیگیری میکنیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: طبق تفاهمنامه، شهرداری تبریز جمعآوری کودکان کار را بر عهده دارد و بهزیستی نیز بحثهای ساماندهی و رسیدگیهای بعدی را پیگیری میکند بر این اساس هماکنون ۶۳ کودک در مراکز نگهداری شبانهروزی نگهداری میشود.

کد خبر 86099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد