خدمات چشمگیر دولت مردمی به جامعه هدف بهزیستی برای نخستین بار

مدیر کل بهزیستی ایلام در دیدار با استاندار ایلام گفت: سیر تحولی بهزیستی طی ۴۳سال گذشته از تاسیس تاکنون صعودی بوده و این‌مجموعه را از یک نهاد حمایتی صرف به سازمانی تخصصی،حمایتی تبدیل و به افراد در تمام مراحل زندگی خدمت ارایه می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، "حسین نورعلیوند" بیان کرد: اگرچه جامعه هدف آماری این اداره کل ۴۷هزار نفر بوده اما اجرای طرحهایی نظیر تنبلی چشم کودکان ۳تا۶ساله،  غربالگری شنوایی نوزادان و آموزش‌های پیش از ازدواج و ژنتیک موجب شده  تمامی‌مردم بنوعی جامعه بهزیستی باشند.

وی اظهار کرد: این اداره کل با ایجاد مراکز مثبت زندگی در نقاط مختلف استان خدمات دهی به جامعه هدف را گسترش و توسعه داده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی در دولت مردمی سیزدهم که برای نخستین بار به مردم ارایه شده ادامه داد:  رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز ۲۹ هزار خانوار مددجو،  افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانواده های دارای ۲ عضو معلول به بالا، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی و حذف دهک درآمدی خانواده های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری از جمله این خدمات است.

نورعلیوند افزایش سه مرحله مستمری مددجویان، افزایش سرانه تسهیلات اشتغال جامعه هدف، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی و برداشتن سقف بیمه بازنشستگی معلولان را از دیگر خدمات  این مجموعه به جامعه هدف برای نخستین بار  در دولت سیزدهم برشمرد.

کد خبر 85203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد