ماسال | بازدید فرماندار و رئیس اداره بهزیستی شهرستان ماسال از مرکز ترک اعتیاد پرواز به سوی رهایی

به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر؛ غلامرضا گیل چالانی فرماندار شهرستان ماسال با همراهی سید مرتضی قوامی رئیس اداره بهزیستی و سایر مسئولین شهرستان ماسال از کمپ ترک اعتیاد پرواز به سوی رهایی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ غلامرضا گیل چالانی فرماندار شهرستان ماسال در این بازدید گفت : در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره معتادان بهبودیافته، مهارت‌آموزی باید در اولویت مراکز ترک اعتیاد باشد.

وی در ادامه  بیان داشت: ازآنجایی‌که اشتغال و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان دغدغه‌های مهم جامعه هستند برای کاهش مشکلات مربوط به این دو حوزه باید تقویت آموزش را جدی بگیریم.

فرماندار شهرستان ماسال خاطرنشان کرد: اعتیاد یک معضل خانمان سوز است که دامان خانواده را گرفته و باعث تزلزل بنیان خانواده شده است وافزود: ۸۳ درصد از زنانی که معتاد شده اند نشات گرفته از استعمال قلیان و سیگاربوده که به مرور زمان  این معضل  در آینده گریبان گیر همین خانواده ها خواهد شد.

گیل چالانی اذعان داشت: سهولت تهیه مواد مخدر برای جوانان موجب ترغیب بیشتر شده که بایستی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای اقناع سازی عدم استفاده از مواد مخدر خانوارها گام برداشت.

وی اظهار کرد:  افردای که در دام اعتیاد افتاده اند بیمار هستند وبا چنین مجموعه هایی باید شرایط درمان وپاکسازی و برگشت به جامعه را برای این افراد محیا کرد و این روند ادامه دار باشد.

فرماندار شهرستان ماسال در پایان از شهرداران و متولیان امر خواست تا در راستای حمایت از افراد بیمار و یا معتادان متجاهر  اهتمام ویژه داشته باشند.

همچنین سیدمرتضی قوامی نیز ضمن تشکر از زحمات مسئولین این کمپ عنوان کرد: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از اعتیاد همواره در تلاش است تا از بروز این آسیب اجتماعی خانمان سوز در جامعه جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای پیشگیری، کنترل و ریشه کن کردن این معضل اجتماعی تمامی نهادها باید همکاری لازم را داشته باشند تا در آینده شاهد جامعه ای سالم و پویا باشیم.

کد خبر 82558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد