طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است 

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف ارتقاء توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی، ایجاد وتوسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه امسال نیز ازطریق تسهیلگران آموزش دیده در مکان های عمومی محلات کلیه شهرستانها با برگزاری جلسات آموزشی و آگاه سازی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی با بیان اینکه این طرح در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وافزایش شناخت نسبت به مسائل وآسیبهای اجتماعی در دو گروه دختران وپسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در استان زنجان  برگزار می شود افزود:  یکی از مهمترین اهداف این طرح تقویت روحیه مطالبه گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان است و والدین باید تلاش کنند  تا فضایی دوستانه و احترام آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۲۰ تسهیلگر آموزش دیده مشارکت دارند، یادآور شد: مراکز مثبت زندگی و  موسسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند.

آقاخانی یادآور شد: مشارکت اجتماعی وظرفیت سازی برای جذب حمایت ونیز توانمندسازی مخاطبان وذینفعان بویژه درگروه سنی نوجوانان بدلیل تاثیر همسالان بریکدیگر است که  علاوه براین،  زمینه ارتقاء دانش وآگاهی آنان را نیز فراهم می آورد.

وی توانمندی وظرفیت لازم برای ترویج پیامهای پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات وچالشهای اولویت دار ودرنتیجه ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل وطراحی پروژه های کوچک همیاری برای اجرا درزمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای کودکان ونوجوانان از دیگر مباحث این طرح برشمرد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌هاوبرنامه هایی  همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، همیاران سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی بانوان، خودمراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

کد خبر 81537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد