جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح کالابرگ های الکترونیکی در استان مازندران برگزار شد

 با حضور علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان، دکتر میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران و معاونین و مسئولین این سه نهاد در استان، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح کالابرگ های الکترونیکی با روسای ادارات شهرستان این سه نهاد بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مازندران در دهک های اول تا سوم ، گفت: دولت سیزدهم در راستای برنامه ها و  سیاست های فقر زدایی، فعالیت های متعددی انجام داده و برنامه هایی نیز در دست اجرا دارد که یکی از این طرح ها تأمین سبد تغذیه خانوارهای کم‌درآمد و بهره مندی توانخواهان تحت پوشش از امتیازات طرح ملی کالا برگ الکترونیک می باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اتفاق نیکی که از امروز رقم می خورد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم به اصول و مبانی اصلی سلامت توجه شده است و به منظور حمایت از دهک‌های اول تا سوم، یارانه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در این طرح ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است و همچنین خانوارها می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند و همه مشمولین طرح می‌توانند به صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم رفاه اجتماعی تغذیه سالم و مناسب است، افزود: شیر کم‌چرب، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک است.

دکتر بریمانی با مهم برشمردن توانمندسازی گروههای هدف؛ گفت: توانمندسازی جامعه هدف تنها در ساخت مسکن و ایجاد شغل خلاصه نمی شود. برای توانمندسازی ابتدا توانمندسازی جسمی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و در آخر توانمندسازی اقتصادی صورت میگیرد تا فرد همانند یک شهروند عادی زندگی خود را دنبال کند.

وی با اشاره به وظیفه و نقش مهم مددکاران در زمینه توانمندسازی گروه هدف ، اظهار کرد: وظیفه مددکاران تنها حل مشکلات معیشتی مددجویان نیست و نقش بسزایی در آموزش مددجویان جهت آگاهی آنان نسبت به استفاده از امکانات و امتیازات جامعه دارند و باید در مسیر رشد، توانمندسازی و خارج کردن از چرخه حمایتهای مستمر آنها تلاش نمایند .

در ادامه جلسه ضمن توضیح کامل طرح به سوالات روسای شهرستانها توسط مدیران سه دستگاه پاسخ داده شد .

کد خبر 81143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد