رودسر | برگزاری دومین جلسه شورای سالمندان در فرمانداری شهرستان رودسر

دومین جلسه شورای سالمندان در سال ۱۴۰۲ به ریاست محمد رضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان رودسر و دبیری پیمان محمدی پور، رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودسر و با حضور سایر اعضاء، ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در ابتدای جلسه دکتر باقرزاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رودسر با اشاره به فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب، دستور کار جلسه را قرائت و گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای سالمندان ارائه نمود.

 دکتر باقرزاده ضمن اشاره به اهمیت موضوع سالمندی، بر به کارگیری ظرفیت های موجود شرایط محیطی، اجتماعی، فرهنگی از سوی تمامی  دستگاههای اجرایی جهت استفاده هرچه بیشتر و بهتر جمعیت هدف تاکید کرد.

در ادامه این نشست پیمان محمدی پور رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودسر، ضمن تشکر از ریاست جلسه و حضار در خصوص لزوم توجه به جمعیت سالمندی عنوان کرد: در حال حاضر پدیده سالمندی درحال افزایش می باشد و افراد سالمند در این سن نیازمند کمک های ویژه ای از سوی خانواده و جامعه می باشند.

وی در ادامه با توجه به روند رشد جامعه سالمندی در کشور در خصوص سند ملی سالمندان و وظایف دستگاههای اجرایی در این خصوص در جهت ارتقای سطح فرهنگی، توانمند سازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت روانی و توسعه زیرساختهای مورد نیاز سالندی تاکید کرد.

در پایان؛ سایر اعضا نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در این حوزه پرداخته و ضمن مروری بر شرح وظایف و مسئولیت دستگاه های مرتبط در این شورا، بر تشکیل جلسات به صورت مستمر تاکید و مصوباتی نیز به تصویب رسید.

کد خبر 79751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد