فراخوان عمومی همکاری  در برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی

اداره کل بهزیستی استان همدان در نظر دارد به منظور گسترش خدمات به مناطق شهری، روستایی و محروم، ارائه خدمات به شکل ثابت و سیار دبرنامه های غربالگری بینایی و شنوایی در شهرستان های استان را افراد و مراکز واجد شرایط واگذار نماید.

  اداره کل بهزیستی استان همدان در نظر دارد به منظور گسترش خدمات به مناطق شهری، روستایی و محروم، ارائه خدمات به شکل ثابت و سیار در جهت تشخیص زودرس و مداخله بهنگام  (سطح یک و دو ) برنامه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال  و  شنوایی نوزادان و شیرخواران (فاز یک) و کودکان 3 تا 6 سال (فاز دوم) در سطوح سه گانه غربال، تشخیص و مداخله در شهرستان های استان را با در نظر گرفتن موارد ذیل به افراد و مراکز واجد شرایط واگذار نماید. لذا متقاضیان محترم (حقیقی و حقوقی) می­توانند از زمان انتشار این فرخوان به مدت 7 روز کاری تقاضای کتبی خود را به دفتر پیشگیری از معلولیت های ادارات بهزیستی شهرستان ها تحویل نمایند.

ضوابط کلی سطح یک:

1-در اساسنامه مربوط به متقاضیان حقوقی به موضوع پیشگیری یا ارتقاء سلامت اشاره شده باشد.

2-متقاضیان حقیقی و حقوقی باید متعهد شوند برنامه را در مناطق محروم بخصوص مناطق روستایی و صعب العبور همزمان با مناطق شهری به صورت ثابت و سیار  و مطابق با تفاهم نامه های دو و چند جانبه سازمان بهزیستی با سایر دستگاهها اجرا نمایند.

3- متقاضیان حقیقی و حقوقی باید در کلاسهای آموزشی-توجیهی شرکت نموده و گواهی آموزشی با تائید معاونت پیشگیری را دریافت نمایند.

تبصره1: گواهی دوره آموزشی کار با دستگاه غربالگر عیوب انکساری در برنامه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال صرفا توسط شرکت وارد کننده دستگاههای غربالگر صادر می شود.

تبصره2: گذراندن دوره بازآموزی کار با دستگاه غربالگر عیوب انکساری در برنامه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال که صرفا توسط شرکت وارد کننده دستگاههای غربالگر صادر می شود.

تبصره 3: گذراندن دوره آموزشی غربالگری شنوایی معاونت پیشگیری و داشتن شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی ایران.

4-ارائه خدمات بصورت تمام وقت و در تمام طول سال جهت پوشش حداکثری.

5-متقاضیانی که دارای تجربه کار و سابقه فعالیت در زمینه غربالگری شنوایی و بینایی بوده و در مرکز دولتی و خصوصی اشتغال نداشته باشند در اولویت قرار خواهند گرفت.

6-ارائه خدمات مطابق تعرفه های ابلاغی سازمان بهزیستی.

7-داشتن رزومه مورد تائید ترجیحا از مراکز خصوصی و دولتی.

8-نداشتن سوء پیشینه کیفری.

9-واگذاری دستگاه در قبال تسلیم ضمانتامه معتبر با نظر سازمان بهزیستی.

10-دارا بودن مدرک کارشناسی و بالاتر شنوایی شناسی برای غربالگری شنوایی و مدرک کاردانی و بالاتر یکی از رشته های پیراپزشکی برای غربالگری بینایی سطح یک.

11-واگذاری دستگاهها بصورت استیجاری و با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط تعیین شده در دستوالعمل ها امکانپذیر است.

12-انتخاب متقاضیان پس از انجام مصاحبه تخصصی در حوزه معاونت پیشگیری بوده و حق انتخاب با این معاونت خواهد بود.

تبصره: با توجه به اینکه از نیروهای اپتومترست بعنوان نیروی متخصص در سطح دوم اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم استفاده می شود، لذا امکان بکارگیری ایشان بعنوان نیروی غربالگر در سطح اول برنامه غربالگری بینایی امکانپذیر نمی باشد.

13-سپردن تعهد (متناسب با درخواست اداره کل بهزیستی استان) مبنی بر تحقق برش های اعلامی برنامه ها.

ضوابط کلی سطح دو بینایی(بینایی سنج):

-متقاضیان می بایست دارای مدرک کارشناسی بینایی سنجی و بالاتر، دارای پروانه فعالیت و ترجیحا دارای حسن سابقه فعالیت  باشند .

-دستمزد اپتومتریستهای منتخب طبق تعرفه های ابلاغی سازمان بهزیستی کشور (کمیته فنی برنامه در استان)، همچنین کمک هزینه تهیه عینک متناسب با دستورالعمل حمایت های مالی سازمان بهزیستی و با معرفی نامه رسمی ادارات بهزیستی شهرستان ها پس از تامین اعتبار و در پایان برنامه پرداخت خواهد شد.

-رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های تخصصی سازمان بهزیستی توسط اپتومتریست های منتخب الزامی می باشد.

-اپتومتریست های منتخب ملزم به ارائه خدمات درمانی ازجمله: تجویز و تهیه عینک متناسب با توان و وسع مالی متقاضیان و در حد میانه برای قشر متوسط و پایین جامعه هدف می باشند .

-متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ادارات بهزیستی شهرستان ها تماس حاصل نمایند.

*سایر موارد از جمله میزان پوشش، خدمات پیگیری، شرایط فیزیکی، هزینه خدمات، تبلیغات و... در کلیه زمینه ها بعد از گزینش نیروهای واجد شرایط  و توافق طرفین  در قرارداد یا تفاهم نامه های همکاری لحاظ خواهد شد.

کد خبر 79485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد