تشریح فعالیت دفتر توانمند سازی بهزیستی استان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در تشریح فعالیت دفتر توانمند سازی خانواده های تحت پوشش خود در سال ۱۴۰۱ وهمچنین افزایش میزان و نوع خدمات ارایه شده به خانواده های بی سرپرست وبد سرپرست در راستای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش به موارد ذیل اشاره کرد.

برنامه حمایتهای اجتماعی و حمایتهای  معیشتی از خانواده های تحت پوشش  بهزیستی استان اردبیل با هدف کاهش فقر و محرومیت اقتصادی و همچنین کاهش آسیب در سطح  استان اجرا می گردد. تعداد خانواده های تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل در بخش زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست، ۶۷۰۰ خانوار می باشد که این خانواده ها از انواع خدمات حمایتی که دریافت مستمری ماهانه یکی از آنها می باشد. برخوردار هستند.

در  اوایل و اواخر سال ۱۴۰۱ مبلغ مستمری خانواده های تحت پوشش به میزان ۲۰ در صد افزایش پیدا کرد که اگر چه این مبالغ تکافوی تمامی نیازهای خانواده های تحت پوشش را نیست در عین حال بهزیستی استان تلاش می کند از طریق سایر منابع اعتباری خود مسایل ومشکلات خانواده های تحت پوشش را در زمینه های مسکن، اشتغال، لوازم منزل وازدواج و غیره تامین نماید.

با عنایت به بررسی آمارهای عملکردی سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ میزان  رشد منابع اعتباری در دفتر توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بیش ا ز ۷۰ در صد رشد داشته است.

 وی  یادآور شد:  سازمان بهزیستی در بخش  حمایت از خانواده های تحت پوشش خود انواع خدمات حمایتی شامل – خدمات مددکاری، مشاوره ای، تسهیلگری اشتغال فردی و گروهی، معافیت سربازی یکی از فرزندان ذکور خانواده ها، پرداخت شهریه دانشجویی وکمک هزینه های ودیعه مسکن وغیره را ارایه می نماید.

کلیه زنان سرپرست خانوار در دهکهای یک تا سوم که به جهت فوت همسر و طلاق و همچنین از کار افتادگی همسر خود توانایی اداره معیشت زندگی خودرا ندارند می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستانها و همچنین مراکز مثبت زندگی دارای مجوز از سازمان بهزیستی درخواست دریافت خدمات را ارایه نمایند و مددکاران نیز موظف هستند ظرف دو هفته کاری نسبت به تشکیل پرونده و پاسخ دهی قظعی به مراجعان ارایه خدمات نمایند.

کد خبر 78897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد