توسعه خدمات مشاوره ای در بهزیستی استان

مدیر کل بهزیستی استان از گستردگی و تنوع خدمات مشاوره‌ای بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل طی مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی «سوزلر  صحبت لر» صدا ی مرکز اردبیل، ضمن تبریک روز  جهانی روانشناس و مشاور، به تشریح فعالیت ها و خدمات بهزیستی در مراکز مشاوره سطح استان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه روانشناس، سلامت روح و روان و زندگی سالم ایده آل را به جامعه هدیه می‌دهد؛ گفت: در سطح استان اردبیل ۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی، یک مرکز مشاوره دولتی و ۱۴ مرکز سلامت روان محلی در حال ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به هم استانی های عزیز هستند.

مدیرکل بهزیستی افزود: یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه های ما در مجموعه بهزیستی استان این است که با ارائه یاری برگ به خانواده های کم درآمد جامعه کمک کنیم تا از خدمات رایگان مشاوره استفاده نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار مشاوره‌های حضوری، خط تلفنی ۱۴۸۰ به عنوان مشاوره تلفنی رایگان و محرمانه، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب در خدمت هم استانی های عزیز قرار می‌گیرد که شامل مشاوره های تحصیلی، خانوادگی، ازدواج، افسردگی، کودک و نوجوان، فرزند پروری و... می شود.

وی با اشاره به کنترل و بازرسی مراکز مشاوره بهزیستی گفت: به صورت سه ماه یکبار، تمامی مراجعه ها پایش می شوند و نظارت های لازم جهت ثبت و ضبط نوع فعالیت‌ها صورت گرفته و کمک‌های لازم برای ارائه به خانواده ها پیگیری می شوند. همچنین اگر مداخله در بحران و کمک به خانواده ای مورد نیاز باشد، حوزه اورژانس اجتماعی وارد عمل می شود.

کد خبر 78519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد