فومن | اشتغالزایی شهرستان فومن در سال ۱۴۰۱ بیش از میزان تعهد شده

در جلسه کارگروه اشتغال و شورای بانک های شهرستان، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، در روز چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین، جلسه کارگروه اشتغال و شورای بانک ها به ریاست صالحی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان فومن تشکیل شد.

صالحی بیان کرد: سیاست های دولت در زمینه افزایش سطح اشتغالزایی در شهرستان باید با اهتمام و جدیت ادارات متولی، اجرایی شود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاهی به منظور رفع موانع دست و پاگیر، تاکید کرد: ضرورت دارد بانک ها با تسهیل شرایط دریافت وام از سوی افراد معرفی شده، مسیر ارتقای آمار و عملکرد شهرستان را هموار سازند.

صالحی با بیان این که همکاری بانک ها در سال گذشته شایسته قدردانی بود، ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز با همکاری مناسب میان دولت و بانک ها، تسهیلات اشتغال به شیوه مطلوب در اختیار کارآفرینان و پروژه های اشتغالزایی شهرستان قرار بگیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در گزارش خود درباره آمار رصد اشتغال شهرستان توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ سهمیه شغل تعهد شده در شهرستان به میزان ۱۳۹۶ شغل بود که در مجموع ۱۵۸۵ شغل ایجاد شد که میزان تحقق آن ۱۱۳،۵ درصد می باشد.

وی ضمن ارائه گزارش درخصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، اظهار کرد: تعداد ۳۰ طرح با اعتبار ۵۳،۵ میلیارد تومان در شهرستان به بانک ها معرفی شد و به موجب آن، برای ۴۹ نفز اشتغالزایی شد. در این میان، ۱۰ طرح کارفرمایی با اعتبار ۴۳،۵ میلیارد تومان و ۲۰ طرح خوداشتغالی با اعتبار ۱ میلیارد  تومان به بانک های عامل معرفی شد.

به گفته وی، در طرح های مشاغل خانگی در شهرستان در سال ۱۴۰۱، از تعداد ۵۶ پرونده معرفی شده به بانک، ۴۲ مورد قادر به دریافت مجموع ۲،۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک های عامل شده اند.

کد خبر 77413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد