آنچه دانشجویان تحت حمایت بهزیستی باید در خصوص کمک هزینه تحصیلی بدانند

دانشجویان تحت حمایت بهزیستی پذیرفته شده در دانشگاه‌های روزانه دولتی مشمول دریافت کمک هزینه تشویقی و دانشجویان دانشگاه‌های شبانه دولتی، غیردولتی و آزاد و سایر دانشگاه‌ها شامل پرداخت کمک هزینه تحصیلی می‌شوند.

مخاطبین :

دانشجویان تحت حمایت بهزیستی پذیرفته شده در دانشگاه‌های روزانه دولتی مشمول دریافت کمک هزینه تشویقی  و دانشجویان دانشگاه‌های شبانه دولتی، غیردولتی و آزاد و سایر دانشگاه‌ها شامل پرداخت کمک هزینه تحصیلی می‌شوند.

افراد دارای معلولیت با شدت متوسط، شدید و خیلی شدید، فرزندان شبه‌خانواده، امدادبگیر و انتقال یافته به زندگی مستقل که سن پذیرش آنها زیر ۱۶ سال بوده است، از پرداخت ۱۰۰ درصدی شهریه بهره‌مند می‌شوند.

همچنین زنان سرپرست خانوار و فرزندان‌شان که دارای پرونده در بهزیستی باشند و یا دانشجویانی که سرپرست خانواده‌ی آنها به تأیید کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشند از این شهریه حمایتی برخوردار می‌باشند.

شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی :

پرداخت شهریه حمایتی منوط به ثبت نام دانشجو در سامانه‌ دانشجویی به آدرس « student.behzisti.net » است.

دانشجویان یا خودشان باید در سامانه ثبت نام کنند و یا با کمک و راهنمایی مراکز مثبت زندگی این ثبت نام را انجام دهند.

پس از ثبت نام دانشجو و تأیید مدارک بارگذاری شده توسط بهزیستی، نام او به عنوان دانشجو در سامانه پرداخت یارانه قرار می‌گیرد و شهریه حمایتی به شماره حساب اعلام شده در سامانه، واریز می‌گردد.
این سامانه از سایت بهزیستی کشور نیز قابل دسترسی می‌باشد. فرآیند پرداخت شهریه حمایتی کاملا الکترونیکی است و بدون مراجعه دانشجو به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

دلایل عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی:

دلایل مختلفی برای پرداخت نشدن شهریه به حساب دانشجو وجود دارد .

۱- کم یا زیاد بودن شماره حساب که شاید به اشتباه در سامانه دانشجویی بهزیستی وارد شده باشد، وارد کردن شماره حسابی به غیر از شماره حساب بانک مربوطه و یا هر دلیلی که می‌تواند نقصی در پرونده یا همان سامانه دانشجویی ایجاد کرده باشد باعث می شود تا برخی دانشجویان مشمول دریافت شهریه نشوند.

نکته : در صورت عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی بدلیل نقص در پرونده ، لازم است دانشجویان با مراجعه به سامانه دانشجویی بهزیستی ، نقص را برطرف نموده سپس مددکاران با تایید اطلاعات صحیح دانشجو اسامی آنها را در لیستی جدید به بهزیستی کل کشور ارسال نمایند.

۲- ممکن است دانشجویان در زمان مشخص شده مدارک را بارگزاری نکرده و زمانی مدارکشان کامل شده است که مددکاران لیست دانشجویان را بسته و برای اداره کل بهزیستی ارسال کرده اند این افراد هم جزو جاماندگان قرار می گیرند که در لیست بعدی اسامی‌شان ارسال خواهد شد.

۳- عدم تامین اعتبار از سوی سازمان بهزیستی کشور که پرداخت شهریه به این گروه پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

کد خبر 77026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد