مهرواره در محضر ولی نعمتان؛ بستری مناسب برای کنش‌گری افراد جامعه در سطح محلات

افتتاحیه طرح در محضر ولی نعمتان در کشور با حضور ریاست سازمان بهزیستی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، کانون خادمیاران رضوی، قرارگاه مردمی تحول اجتماعی شهید اسداللهی، مدیرعامل مراکز مثبت زندگی برگزار گردید. تمامی نمایندگان کشوری و استانی در این افتتاحیه که به صورت ویدیو کنفرانس آنلاین مورخ 16 فروردین ماه با ادارات کل استانی برگزار شد، حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه به نمایندگی از تمامی ادارات کل بهزیستی استان‌ها درخصوص پویش مهرواره در محضر ولی‌نعمتان گفت: از جمله مهم‌ترین بخش‌ سیاست‌های‌ تامین اجتماعی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای حل مشکلات می‌باشد و ایشان همواره بر امید و امیدآفرینی و مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای توفیق در کارها تاکید دارند.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه هدف این پویش ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی با مجموعه‌ها، کنشگران مردمی و اجتماعی در راستای حل مسائل جامعه هدف سازمان و مشکلات مددجویان با رویکرد محله محوری می‌باشد، گفت: این پویش حرکتی مردم پایه، هم‌افزا و مسئله محور در راستای ایجاد لبخند و حل مسائل جامعه هدف بهزیستی در سطح محلات می‌باشد. افتخار می‌کنیم که در آستانه میلاد کریم اهل بیت، ما نیز قرار است قطره‌ای بشویم برای پیوستن به اقیانوس بیکران کرامت.

مهرواره در محضر ولی نعمتان؛ بستری مناسب برای کنش‌گری افراد جامعه در سطح محلات

پویش مهرواره باعث شناخت ظرفیت‌های محلات و حرکت خودجوش مردم می شود

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها قطعا اقدام بسیار مثبت و ویژه‌ای را به برکت ماه مبارک رمضان رقم خواهد زد، گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر شعار این طرح"باهم هیچ گرهی کور نیست" را محقق سازیم و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای همکار در این طرح، دست به دست هم داده و در راستای باز کردن گره‌های سخت زندگی جامعه هدف بهزیستی گام‌های مثبتی برداشته و در مسیر خدمت به این عزیزان که صاحبان اصلی انقلاب هستند، حرکت کنیم. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه مهرواره در محضر ولی نعمتان بستر بسیار مناسبی را برای همکاری آحاد جامعه مهیا می‌سازد، گفت: سالهاست شاهد این هستیم که دشمن روی از هم پاشیدن اجتماعات مردمی دست گذاشته است. مقام معظم رهبری نیز همواره درخصوص ساختارسازی برای مشارکت مردم و ایجاد حرکت عمومی با محوریت جوان‌های متعهد تاکید دارند. این پویش‌ها نیز بستر بسیار مناسبی برای کنش‌گری افراد جامعه را در سطح محلات مهیا می‌سازد و به تدریج باعث شناخت ظرفیت‌های محلات و حرکت خودجوش مردم برای بهبود شرایط خواهد شد و  یک قیام در میدان می‌دهد، دلها را به‌هم نزدیک می‌کند و قطعا موجب برکت خواهد شد. امیدواریم از این نگاه بیشتر استفاده شود و بیشتر ظرفیت‌سازی کنیم تا این روش به جریان ملی بدل شود و این کرامت بخشی با کمک فعالان و کنشگران افزایش یابد. قطعا این هم‌افزایی بین دستگاه‌ها تاثیرات بسیار مثبتی را در پی خواهد داشت. در تلاشیم که این موضوع را به‌صورت یک جریان هدفمند ادامه داده و از این ظرفیت مناسب استفاده کنیم.

مهرواره در محضر ولی نعمتان؛ بستری مناسب برای کنش‌گری افراد جامعه در سطح محلات

نگاه ما در سازمان بهزیستی همواره این است که مراکز مثبت زندگی را به مساجد گره بزنیم

وی ضمن تقدیر از ارگان‌ها و سازمان‌های همکار در این پویش گفت: این طرح‌ها یک استانداردی را برای پیمودن مسیر مشخص می‌کنند. در استان خراسان رضوی خوشبختانه همواره شاهد همکاری بسیار مثبتی بین نهادها و سازمان‌های همکار از جمله آستان قدس، سازمان‌های فرهنگی، بسیج، گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرامین امام، خیرین، سازمان تبلیغات اسلامی و... با بهزیستی بوده‌ایم. خوشحالیم که این اتفاق استانداردسازی شده و با رویکرد مشخص و حمایت کشوری انجام گرفته است. امیدواریم که این افتتاحیه باعث شود در سال‌های آینده نیزاین همکاری‌ها همچنان ادامه یابد.

فیروزی با بیان اینکه مسجد اولین سازه استراتژیک در جهان اسلام است و نگاه ما در سازمان بهزیستی همواره این است که مراکز مثبت زندگی را به مساجد گره بزنیم، گفت: مراکز مثبت زندگی با رویکرد محله محوری و حل مسایل جامعه هدف تشکیل شده‌اند. بخشی از کار مددکاری و فعالیت‌ها توسط این مراکز در حال انجام است. یکی از روش‌ها برای پویایی مراکز مثبت زندگی استفاده از ظرفیت سایر نهادهای مردمی و جهادی با رویکرد مسئله محور در راستای ارائه خدمات با کیفیت و رفع مشکلات گروه‌های هدف و افراد تحت پوشش می‌باشد. امیدواریم در میدان عمل نیز با اخلاصی که جوان‌های خوب زیرمجموعه این سازمان‌ها دارند بتوانیم شعار طرح که "لبخند بسازیم" را محقق سازیم.

کد خبر 76879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد