برگزاری نشست تخصصی کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی با  مسئولان قضایی  و انتظامی استان "با رویکرد مداخلات موثر"

مدیرکل بهزیستی استان ازارائه خدمات تخصصی به افراد نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، نشست هم اندیشی تخصصی مسئولان قضایی و انتظامی، مدیرکل، معاون امور اجتماعی بهزیستی با کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان (بصورت حضوری و برخط) با رویکرد مداخلات موثر در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

سازمان بهزیستی یکی از سازمان های مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی می باشد که علاوه بر مسئولیت در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برای حمایت از افراد در معرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی نیز وظایفی بر عهده  دارد  و خدمات  تخصصی مختلفی را از طریق حوزه امور اجتماعی در سطح استان به افراد نیازمند حمایت  های روانی و اجتماعی ارائه می نماید.

در این نشست علمی و تخصصی ضمن اشاره به موضوع آسیبهای اجتماعی موجود، وضعیت افراد در معرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی، تاکید بر دغدغه مند بودن مسئولین دستگاههای ذیربط، تلاش و اهتمام جدی و همگانی در جهت کاهش وکنترل آسیبهای اجتماعی، ارایه آمار وعملکرد در خصوص تعداد پذیرش و نحوه ساماندهی و توانمندسازی کودکان، دختران و زنان خدمت گیرتده از مراکز بهزیستی، به بررسی چالش ها ی موجود به تفکیک مراکز روزانه و شبانه روزی دولتی وغیر دولتی مرتبط با مباحث قضایی وانتظامی پرداخته شد.

در ادامه انتظارات و نظرات پیشنهادی توسط مسئولان و کارشناسان مداخله گر با مسئولین قضایی وانتظامی استان در زمینه رفع چالش های موجود و بهبود فرایند ارایه خدمات ساماندهی به جامعه هدف مطرح گردید.

در پایان مسئولان محترم قضایی وانتظامی استان مباحث عملی و کاربردی در جهت رفع یا کاهش چالش های موجود ارایه و راهکارهایی موثر در جهت بهبود فرایند مداخلات موثر و کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی را بیان نمودند و مقرر گردید تا تعامل بین بهزیستی و مراجع قضایی و انتظامی با هدف ساماندهی موثر و بهینه افراد در معرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی بصورت مستمر ادامه یابد.   

کد خبر 71645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد