برگزاری جلسه شورای سالمندان شهرستان بیجار

سومین جلسه شورای سالمندان شهرستان بیجار با حضور فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و روسای سایر ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، محمد میرزایی رئیس بهزیستی ضمن قدردانی از حضور اعضای شورا، در خصوص حوزه سالمندان و چالش‌ها و اقدامات انجام شده مطالبی را بیان کرد و با اشاره به مصوبات کمیته تخصصی حوزه سالمندان، خواستار اقدام و پیگیری مصوبات از سوی ادارات و نهادهای مرتبط با سالمندان شد.

محمدمیرزایی تکریم سالمندان و ارج نهادن به این گروه از افراد جامعه  را از مصادیق بارز خدمت در جامعه اسلامی دانست و نیاز این گروه از افراد جامعه به ارائه خدمات توام با دسترس پذیری بهتر را از اولویت‌های خدمت به سالمندان برشمرد.

در ادامه، احمدرضا قاسمی فرماندار بیجار ضمن تاکید بر تکریم سالمندان اظهار داشت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت سالمندان در شهرستان، ضروری است تمامی دستگاههای ذیربط همچون اداره ورزش و جوانان و شبکه بهداشت و درمان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه و نیز ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری  بیش از پیش اقدام نمایند.

در پایان این نشست، مصوب شد ادارات و نهادهای دولتی جلسات آموزشی به ویژه مباحث آموزشی مرتبط با سبک زندگی سالم و استفاده از فناوری دیجیتال برای سالمندان برگزار نمایند، شهرداری احداث پارک دوستدار سالمند را پیگیری نماید، با همکاری دستگاههای اجرایی مناسب سازی مبلمان شهری جهت استفاده سالمندان و دسترسی آنان به امکانات عمومی و شهری و عابر بانک‌ها اجرایی گردد و شبکه بهداشت و درمان خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه درمانی و بهداشتی و نیز مشاوره خانوادگی به سالمندان ارائه نماید.

کد خبر 70536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد