بهره مندی ۲۷ هزا و ۵۰۰ نفر از معلولان از خدمات بهزیستی استان اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از فعال شدن انجمن های معلولان در استان و پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه بازدید از آثار هنری هنرمند معلول اردبیلی که موفق به کسب دیپلم افتخار در رشته خوشنویسی و نقاشی شده بود گفت: یکی از دغدغه های سازمان در خصوص گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت بحث توانمند سازی ولی نعمتان و  معرفی این استعدادها به آحاد مردم می باشد.

 حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در خصوص انجام حمایت های مادی ومعنوی بهزیستی از افراد تحت پوشش افزود: به حمداله در سایه حمایتها و تلاش های خوب معلولان، در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی، قرآنی و ...توفیقات خوبی از طریق ولی نعمتان بهزیستی حاصل گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با ارائه خدمات به افراد جامعه هدف بویژه معلولان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی می باشند که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر دانشجو و دانش آموز بوده و از پرداخت هزینه های تحصیلی برخوردارمی باشند.

 رضایی از پیگیری جذب ۳% اشتغال معلولان در دستگاههای اجرایی استان خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال افراد جامعه هدف، پرداخت بیمه خویش فرمایی، پرداخت وام های اشتغال زایی از جمله مطالباتی هستند که با یاری خداوند تمامی دغدغه ها و نیازهای این عزیزان با جدیت تا احقاق کامل آنها دنبال و پیگیری می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: تعامل و ارتباط مجموعه بهزیستی با دستگاههای اجرایی در سطح مطلوبی قرار دارد بطوری که اغلب استعداد های نهفته معلولان به انحای مختلف به آحاد جامعه معرفی و آگاهسازی صورت می پذیرد که این رویکرد ها منجر به تغییر نگرش به افراد دارای معلولیت می گردد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای حمایت های مادی و معنوی از معلولان کمک خواهیم کرد تا نسبت به فعال سازی انجمن معلولان و پیگیری مطالبات این عزیزان در استان گامهای موثر و خوبی برداشته شود.

گفتنی است در این برنامه مدیران کل بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آثار نقاشی و خوشنویسی هنرمند معلول اردبیلی بازدید کردند.

کد خبر 70059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد