آیین آغاز برنامه های روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت

آغاز برنامه های روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت با حضور استاندار استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان برنامه های روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت با حضور استاندار، مدیرکل، معاون توانبخشی و کارشناسان بهزیستی استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان و جمعی از مدیران استان در مدرسه مهرورزان، کودکان با شرایط ویژه برگزار شد.

سیدمهدی هاشمی استاندار استان سمنان ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلویت گفتند : همسان سازی و زمینه توانمند سازی و حضور فعال معلولان در سطح اجتماع باید فراهم شود و معلولیت محدودیت ایجاد نخواهد کرد و این یک تصور و باور غلط است و نباید مانع حضور معلولان در سطح جامعه شود.

وی حذف محدودیت ها و تبدیل این مقوله به فرصت را نیاز به یک اراده قوی دارد که در معلولین این مهم بسیار قوی تر از افراد عادی وجود دارد برشمرده و افزودند : امکانات آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق همسان سازی، توانمند سازی و حضور فعال معلولان در جامعه بسیج گردد. افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، نباید هیچگونه دغدغه ای برای تردد و حضور در اجتماع و فراگیری آموزش ها داشته باشند.

دکتر محمود منطقی مدیرکل اداره بهزیستی ضمن عرض تبریک و خیر مقدم ویژه خدمت حضار و تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برنامه های ۱۲آذر گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار" راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر" گفتند : هم اکنون سیزده هزار و ۶۶۰ نفر تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند و از ۱۰مرکز شبانه روزی و ۲۸مرکز روزانه خدمات دریافت می نمایند .

وی هدف از گرامیداشت این روز را  یادآوری تلاش در جهت عدالت اجتماعی، برابری با دیگر آحاد جامعه و انعکاس انتظارات بر حق افراد دارای معلولیت بیان و فرصت مناسب برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به موضوع معلولیت، برشمرده و افزودند : از مسئولان ، فعالان و کلیه دستگاههای اجرایی انتظار می رود ضمن برنامه ریزی و رصد برنامه های حمایتی مرتبط با افراد دارای معلولیت زمینه ارتقاء سطح برنامه ها فراهم نمایند .

منطقی درپایان ۱۲ آذر ماه را به تمامی افراد دارای معلولیت، خانواده های محترم ایشان، خانواده بزرگ بهزیستی، مددکاران، درمانگران، مربیان افراد دارای معلولیت و همه ی افرادی که در توانمند جامعه هدف ایفای نقش دارند تبریک و تهنیت گفته و ابراز داشتند : امیدوارم با مشارکت جمعی شاهد بالندگی جامعه هدف در ابعاد فردی و اجتماعی بوده و شاهد حضور ایشان در جامعه بیش از پیش باشیم .

کد خبر 69203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد