برگزاری نشست شورای اداری بهزیستی استان هرمزگان

مدیر کل بهزیستی استان گفت : در رتبه بندی دستگاهها در جشنواره رجایی ، پیشنهاد ارزیابی دو شاخص مناسب سازی اماکن اداری و اجرای قانون سه درصد استخدام افراد دارای معلولیت در کنار دیگر شاخص ها ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ؛ نشست شورای اداری بهزیستی هرمزگان با 11دستور کار شامل : تشریح روند موضوعات مرتبط با انتظارات نظارتی و عملکردی سازمان بهزیستی کشور از بهزیستی استان ، بررسی عملکرد مراکز مثبت زندگی و نظارت بر این مراکز ، بررسی طرح 2020 در محلات حاشیه نشین استان ، تشریح شیوه نامه ملاقات مردمی و حضوری ، بررسی پیشرفت فیزیکی واحدها و جذب اعتبارات مسکن ، بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت ، بررسی مشکلات سامانه ارمغان و دلایل عدم ثبت توانخواهان نیازمند لوازم بهداشتی ، تعیین تکلیف اعتبارات تملک دارایی شهرستانها ، بررسی پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح استان ، بررسی وضعیت ارسال اسناد مالی و تفاهم نامه ها و بررسی طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال ، با حضور مدیر کل ، معاونین ، مسئولان ستادی و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست نمایندگان ادارات بهزیستی شهرستانها از سه حوزه شرق ، غرب و مرکز استان به ارائه مسائل ، مشکلات و چالش های موجود پرداختند .

در ادامه معاونین و مسئولین ستادی براساس دستور کار جلسه ، به ارائه عملکرد پرداخته و مشکلات موجود در ستاد و شهرستانها را تشریح نمودند.

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در این نشست ضمن جمع بندی مطالب ، با اذعان به مشکلات ، کمبودهای اعتباری و شرایط کار در بهزیستی ، گسترش تعاملات بین بخشی و همدلی و همراهی کلیه کارکنان را فاکتوری مهم در پیشبرد امور سازمانی و سلامت روان پرسنل دانست.

وی در ادامه چکیده ای از مسائل و موضوعات مطرح شده در همایش علمی ، تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور و کارگروههای تخصصی استان ها ارائه نمود.

جهانشاهی در ادامه بر اهتمام بر نظارت مالی و مردمی سازی نظارت بر مراکز غیر دولتی ، قانون حمایت از حقوق کودک و شفاف سازی جایگاه بهزیستی در اجرایی شدن این قانون ، مطالبه گری از مسئولان شهرستان در خصوص تامین مسکن مددجویان و تسهیلات ودیعه مسکن ، اهتمام ویژه در خصوص موضوع مناسب سازی اماکن عمومی در هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت و استفاده از ظرفیت های شهرستانی و مردمی و به ویژه گروههای جهادی در خصوص خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه هدف تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان همچنین از پیشنهاد ارزیابی دستگاهها در جشنواره شهید رجایی بر اساس میزان اجرایی نمودن دو شاخص مربوط به خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت خبر داد و اظهار داشت : در رتبه بندی دستگاهها در جشنواره رجایی ، پیشنهاد ارزیابی دو شاخص مناسب سازی اماکن اداری و اجرای قانون سه درصد استخدام افراد دارای معلولیت در کنار دیگر شاخص ها ارائه می گردد.

گفتنی است ارائه گزارشی مقایسه ای از میزان رشد در پرداختی های کارکنان و اجرای برنامه های رفاهی برای آنان در 6ماهه 1401نسبت به 6ماهه 1400 از سوی مدیرکل بهزیستی استان پابان بخش این نشست 6 ساعته بود.

کد خبر 68369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد