حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی در جدیدترین برنامه حمایتی خود از خانواده های دارای فرزند چند قلو در قالب خدمات گوناگون و متنوع حمایت می کند.

 برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت بوده وسازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده ها دارای فرزند چند قلو در دستور کار قرار داده است.

۳۷۰ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها در استان اردبیل  زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.

تمامی پرداخت ها به خانواده های دارای فرزند چند قلو بر اساس بعد خانوار و تا پایان شش سالگی صورت می گیرد و سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه های مالی خانواده های چندقلو در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چندقلو ها نقش ایفا می کند.

خانواده های دارای فرزند چندقلو با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها و بازگو کردن شرایط، بعد از آزمون وسع باتوجه به وضعیت آنها در صورت قرار داشتن در وضعیت دهک یک تا هفت درآمدی از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار می شوند.

خانواده های دارای فرزند ۲ قلو زیر ۶ سال با مراجعه به سازمان می توانند پس از اخذ آزمون وسع از سامانه سازمان در صورت قرارگیری در دهک درآمدی یک تا هفت از مستمری سازمان برخوردار می شوند.

در مورد خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا هم بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی (بر اساس آخرین بخشنامه) می توانند از خدمات سازمان تا پایان شش سالگی بهره مند شوند.

سایر خدمات ارایه شده شامل  خدمات مشاوره، تامین شیرخشک تا یک سالگی، کمک موردی مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده های کم درآمد در دهک های یک تا سه برای این خانواده ها پیش بینی شده است.

سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا خانواده های نیازمند دارای فرزند چند قلو را پس از تشکیل پرونده تا پایان شش سالگی کودکان تحت حمایت خود در آورد.

کد خبر 66735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد