ارتقاء توانمندیهای شناختی و رفتاری ، مداخله ای دیگر برای پیشگیری از اعتیاد

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی از آغاز اجرای  طرح "ارتقاء توانمندیهای شناختی و رفتاری" در استان آذربایجان شرقی خبر داد. 

دکتر محسنی در آیین آموزش تسهیلگران  با بیان اینکه طرح مذکور زیرمجموعه برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد و  ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال ساکن در مناطق آسیب خیز می باشد؛ ابراز کرد : طرح "ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری"  با هدف اقتدارافزائی جوانان به منظور مشارکت اجتماعی آنها در حل مشکلات مربوط به خودشان طراحی شده است.

وی در ادامه گفت : تسهیلگران محلی پس از اخذ آموزشهای لازم برمبنای محتوای راهنمایی که به همین منظور تدوین شده به مدت ۸ جلسه آموزشهای لازم ویژه در حوزه "مهارتهای زندگی" را ارائه خواهند داد و  پس از ۲ماه پیگیری های لازم در خصوص نحوه برنامه ریزی، حمایت طلبی، مشارکت اجتماعی گروه صورت می گیرد.

    ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری ، مداخله ای دیگر برای پیشگیری از اعتیاد     ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری ، مداخله ای دیگر برای پیشگیری از اعتیاد

وی از برگزاری آزمون منطقه ای برای تسهیلگران آموزش دیده استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در تبریز خبر داد و گفت : در این آزمون مهارت های تسهیلگران به صورت کتبی و مدیریت عملی توسط مسئول و مدرس کشوری طرح سنجیده خواهد شد.

امید است اجرای این قبیل برنامه های ارتقایی و پیشگیرانه ، با حساس سازی و مشارکت خود گروه هدف بویژه جوانان مناطق آسیب خیز استان ، بتواند نتایج موثر ی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی  بویژه اعتیاد را به همراه داشته باشد  .

ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری ، مداخله ای دیگر برای پیشگیری از اعتیاد     ارتقاء توانمندیهای شناختی ورفتاری ، مداخله ای دیگر برای پیشگیری از اعتیاد

کد خبر 63963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد