توانمندسازی ، اولویت اصلی سازمان بهزیستی است

همایش تخصصی معاونین مشارکت های مردمی ، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی کشور با حضور امیرحسین عرب‌زاده سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین مشارکت های مردمی ، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران توانمندسازی را اولویت اصلی سازمان برشمرد و گفت : توانمندسازی جامعه هدف سبب خارج شدن آنان از چتر حمایتی و استقلال مالی آنان می شود بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.

وی بابیان اینکه توانمندسازی باید در ابعاد جسمی ، روانی، اجتماعی و اقتصادی صورت گیرد ، افزود : نیاز است گروه های هدف بهزیستی برای ورود به جامعه و اشتغال ، آموزش های لازم را کسب نمایند و یکی از برنامه های ما حرفه آموزی برای آنان است.

دکتر بریمانی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن از سال 1382 تاکنون ، 7900 واحد مسکن مددجویی به جامعه هدف بهزیستی مازندران واگذار شده است ، افزود : تعهد بهزیستی مازندران برای واگذاری مسکن در سال گذشته ، 947 واحد مسکونی بود که 1101 واحد افتتاح شد.

 سرپرست بهزیستی مازندران به اعطای ودیعه مسکن به 660 مددجو در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : در سال گذشته 518 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو عضو دارای معلولیت و بیشتر احداث و واگذار گردید.

وی به حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت : در سال گذشته ، 98 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال جذب و برای 2900 نفر شغل ایجاد شده است.

دکتر بریمانی افزود؛ در سه ماهه سال جاری برای 477 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی مازندران اشتغالزایی انجام شده است.

کد خبر 58983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد