اجرای طرح سی روز سی روستا در استان مازندران برای دومین سال متمادی

دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران ، گفت : طرح 30 روز 30 روستا با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی از خدمات تخصصی برنامه اورژانس اجتماعی ، بررسی آسیب های اجتماعی احتمالی موجود در روستاها و ارایه خدمات تخصصی در ماه مبارک رمضان انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران به اجرای طرح  30 روز 30 روستا درماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : این طرح  با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی از خدمات تخصصی برنامه اورژانس اجتماعی، بررسی آسیب های اجتماعی احتمالی در روستاها و ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف اجرا می شود.

وی از اجرای این طرح در ۱۸ شهرستان دارای مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان مازندران خبر داد و افزود : طرح آگاهسازی سی روز سی روستا با حضور تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی و با همکاری مراکز مثبت زندگی در استان اجرا می شود.

دکتر بریمانی هدف اصلی اجرای این طرح را توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح روستاهای استان دانست و ادامه داد : اورژانس اجتماعی با دارا بودن کادر تخصصی اعم از مددکار اجتماعی و روانشناس به گروه های  هدف  در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی از جمله کودک آزاری، خودکشی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، افراد دارای ملال جنسیتی، معلول و سالمند آزاری خدمات تخصصی لازم را ارائه می دهد.

سرپرست بهزیستی مازندران ، افزود : کارشناسان اورژانس اجتماعی هر شهرستان با حضور روزانه در مناطق روستایی و با نشست های تخصصی با دهیاران، شوراهای روستا و یا افراد معتمد محل به تشریح اقدامات و فعالیت های اورژانس اجتماعی می پردازند که علاوه براطلاع رسانی و آگاه سازی خدمات اورژانس اجتماعی، وضعیت شیوع آسیب ها و برخورداری افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی از خدمات تخصصی مورد ارزیابی قرارمی گیرد.

وی از ترسیم اطلس آسیب های روستا در طول اجرای این طرح خبرداد و بیان کرد : در طول اجرای طرح، گزارش تحلیلی از وضعیت آسیب های روستاها تهیه و به ستاد ارسال می گردد که بتوان با کمک و هم فکری هم برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات مناسب صورت گیرد.

دکتر بریمانی اجرای این طرح را بسیار مهم دانست و افزود : با اجرای این طرح قدم های اساسی در زمینه مداخله، کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته می شود.

سرپرست بهزیستی مازندران یکی از برنامه های بهزیستی مازندران را آگاه سازی آحاد جامعه با خدمات اورژانس اجتماعی برشمرد و ادامه داد :  برای آگاه سازی و ارائه خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی می توان از ظرفیت و پتانسیل آحاد جامعه و همچنین رسانه ها به عنوان منابع حمایتی استفاده کرد.

وی افزود : همه ما نسبت به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارای مسوولیت اجتماعی هستیم و امید است با اجرای این طرح ،  گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

 وی به نقش رسانه ها در آگاه سازی آحاد جامعه اشاره کرد و گفت : رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه ایفا می کنند وانتظار می‌رود برای اطلاع‌رسانی درباره فعالیت های اورژانس اجتماعی و خط تلفن فوریتی ۱۲۳ جهت ارایه خدمات به عموم مردم همچون گذشته همکاری و همراهی داشته باشند.

دکتر بریمانی با اشاره به رعایت اصل رازداری و همدلی با مراجعه کننده در اورژانس اجتماعی، بیان کرد : هم استانی های عزیز درصورت مشاهده هرگونه موارد فوریتی از جمله کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی با خط 123اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران تماس بگیرند تا از خدمات رایگان و شبانه روزی  اورژانس اجتماعی بهره مند شوند.

کد خبر 54989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد