در رسانه | بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در گناباد جذب شد

گناباد-ایرنا - رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۵۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال مشارکتهای مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان جذب شده که مبلغ ۳۶ میلیارد و هشتصد میلیون ریال به صورت غیرنقدی و ۲۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت شده است.

علی آراسته در جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی گناباد افزود: مبلغ ۵۱ میلیارد ریال طی همین مدت توسط بهزیستی به توان جویان کمک شده که سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت غیر نقدی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نقدی بوده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال اهدایی خیران توسط موسسه ها و خیریه ها در این مدت در سطح شهرستان گناباد جمع آوری شده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: به دلیل کمبود اعتبار و تسهیلات روند ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی این شهرستان با کندی در حال انجام و برخی از واحدهای مسکونی مددجویان از چند سال قبل تکمیل نشده و نیمه تمام است و کمکهای موردی پرداختی توسط بهزیستی جوابگوی نیاز نیست.

وی تصریح کرد: از ظرفیت نیروهای جهادی برای ساخت واحدهای مسکونی جامعه هدف و توان جویان بهزیستی استفاده می شود.

وی گفت: بهزیستی گناباد در زمینه جذب مشارکتهای مردمی در ۱۱ ماهه سالجاری رتبه نخست استان خراسان رضوی را کسب کرد.

آراسته گفت: با کمک قرارگاه خاتم الانبیا (ع) و استفاده از نیروهای جهادی و تفاهم‌نامه‌ بین بسیج و بهزیستی پنج واحد مسکونی مددجویان به صورت کامل توسط بسیج سازندگی احداث شده است و پرونده‌های ۴۵ نفر از مددجویان برای تامین اعتبار احداث و تکمیل واحدهای مسکونی به مسوولان ذیربط ارسال شده و در دست پیگیری است.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حوزه اشتغالزایی پایدار هم ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان بهزیستی گناباد از ابتدای امسال تاکنون جذب شده است و ۱۷۷ نفر از مددجویان متقاضی ار در این شهرستان مشغول به کار شدند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مذاکره با سایر دستگاههای اجرایی خدمات رسان، انشعابات واحدهای مسکونی مددجویان تحت پوشش این اداره به صورت رایگان اجرا و تکمیل واحدهای مسکونی آنان از هزینه صدور پروانه ساختمانی معاف می شود.
وی افزود: اداره بهزیستی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی تسهیلات بلاعوض از یکصد میلیون ریال تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می کند و کمک های این اداره برای جامعه هدف متناسب با نوع معلولیت و خدمات فرق می کند.
رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: برای خانواده های تک معلول و سرپرست خانوار ۵۰۰ میلیون ریال، خانواده‌های ۲ معلول روستایی ۸۵۰ میلیون ریال و برای افراد ۲ معلول ساکن شهر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و فرزندان یتیم یک میلیارد ریال کمک و تسهیلات بلاعوض در این بخش پرداخت می شود که جدای از این متقاضیان دارای شرایط می توانند از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات دریافت کنند.

فرماندار گناباد هم جلب مشارکت مردم را لازمه حمایت موثر از مددجویان و توانجویان بهزیستی ذکر کرد و گفت: بدون توجه به مشارکت خیران اقدامات این بخش اثر بخشی لازم ندارد و در کنار مشارکتهای ریالی باید از مشارکت فکری و ایده های صاحب نظران ذیربط در این بخش بهره گرفت.

رضا نصیری گفت: باید با مشارکت های فکری صاحب نظران مربوطه بانک اطلاعاتی محرومین در شهرستان گناباد ایجاد شود تا نیازمندان واقعی شناسایی و با حفظ آبرو و کرامت به آنان کمک شود.
وی اظهار داشت: خانواده های نیازمند و از جمله دارای دو معلول در زمینه های تامین مسکن و ازدواج باید بیشتر مورد توجه بهزیستی و خیران قرار بگیرند و توانمندی جامعه هدف بهتر از کمکهای موردی است که برای تسکین موقت مشکلات آنان صورت می گیرد.

فرماندار گناباد با تاکید بر اینکه مالیات بر صدقه مردم کار درستی نیست،   گفت اگر بخشنامه یا دستورالعمل داخلی و مغایر با قانون نظام جمهوری در این زمینه وجود دارد نباید اجرایی شود.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و مردان در گناباد فعال است.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 53548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد