آغاز پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در آذربایجان شرقی

دکتر سوسن محسنی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی در آیین شروع فاز اجرایی پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی که با حضور رییس حراست و کارشناسان بهزیستی استان و شهرستانها برگزار شد ؛ ابراز داشت : سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور (سراج) یکی از طرح‌های مهمی است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب‌های اجتماعی اجرا می ‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی  کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ، در راستای سیاست گذاری های کلان و با ضرورت تحلیل، پشتیبانی و مداخلات تجربی متکی به پشتوانه علمی با هدف رصد مسائل اجتماعی ، به منظور شناخت دقیق، موشکافانه و اصولی آسیب های اولویت دار و تعیین کننده های آن که زیر بنای برنامه ریزی ها و مداخلات تاثیر گذار می باشند، در سالهای اخیر اقدام به اجرای طرح ملی "پیمایش آسیبهای اجتماعی " در سطح کشور نموده است.

آغاز پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در آذربایجان شرقی

وی اظهار داشت : بهزیستی استان در همین راستا اقدام به تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی متشکل از مدیران و کارشناسان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با بهره گیری از پتانسیل های تخصصی خارج از مجموعه سازمانی کرده است . این کارگروه بر اساس داده های جمع آوری شده وضعیت آسیبهای اجتماعی کشور را رصد، تحلیل و گزارش خواهد کرد و انتظار می‌رود نتایج برنامه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و عوامل تعیین‌کننده آن مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد.

شایان ذکر است همزمان با کل کشور اجرای طرح فوق؛ از شنبه  به تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ در سطح استان آغاز و به مدت دو ماه تا ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و در مجموع ۱۰۸۵۰ نفر شهروند داوطلب در ۲۱ شهرستان پاسخگوی سوالات پرسشنامه مربوط به پیمایش خواهند بود و هفت مفهوم ماخوذ از نظر کارشناسان و مردم که  به عنوان مشکل اجتماعی مطرح هستند در این پیمایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت . 
دکتر محسنی ضمن دعوت از هم استانی ها جهت مشارکت در این پیمایش ملی ، پاسخگویی داوطلبانه ، اعتماد به پرسشگران  دارای کارت شناسایی و  دقت در تکمیل  پرسشنامه را نمادی از مسیولیت اجتماعی و شرکت مردم در مدیریت مسایل مربوط به جامعه برشمرد.

کد خبر 52339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد