مناسب سازی ساختمان و مطب پزشکان ضروری و اجتناب ناپذیر است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در دیدار با رییس نظام پزشکی زنجان خواستار مناسب سازی ساختمان و مطب پزشکان شد و گفت :متاسفانه عدم دسترسی به مطب پزشکان و نبود مناسب سازی در ساختمانهای پزشکان علاوه بر افراد دارای معلولیت و،سالمندان افراد عادی را نیز دچار مشکل کرده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی به مُراعات قانون و الزام قانون گذار به رعایت ضوابط و مقررات مناسب سازی و دسترس پذیری برای تمام مکانهای دارای کاربری عمومی اشاره کرد و مراجعه به مطب پزشکان و مراکز درمانی راجز لاینفک زندگی تمام اقشار جامعه دانست .

 وی تاکید کرد: با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت عدم مناسب سازی و عدم رعایت قانون قابل پیگیری ازطرف مراجع قضایی است .

وی خواستار جابجایی پزشکان با تخصص خاص مثل ارتوپدها به ساختمانهای دسترس پذیر با قید اولویت شد و افزود: زیبنده نیست که افراد دارای معلولیت، سالمندان و یا افراد عادی دارای مشکل جسمانی مقطعی برای تردد به مطب پزشکان در ساختمانهای فاقد آسانسور به اشکال مختلف و نامناسب بین طبقات ساختمان پزشکان جابه جا شوند بلکه در هر شرایطی باید عزت نفس و کرامت انسانی این افراد حفظ شود.

کد خبر 49865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد