اقامه نماز زمینه ارتقاء سلامت را فراهم می‌آورد

در رسانه های استان کرمان- ایکنا - امروز پنجشنبه ۲۰ آبان چهارمین جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان کرمان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان، حجت‌الاسلام محمدعلی مظفری ارزیاب ستاد اقامه نماز، ائمه جماعات ستاد و مراکز تابعه بهزیستی استان، رؤسا و ائمه جماعات بهزیستی شهرستان‌های استان به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امام جمعه موقت و مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان در این نشست در سخنانی به قدرت معنوی نماز اشاره کرد وگفت: اهتمام به اقامه خالصانه و با توجه فریضه نماز، موجب ارتقاء سطح قدرت معنوی کارکنان و به دنبال آن افزایش قدرت مدیریت یک مدیر خواهد شد.

وی افزود: نماز جدا از اثرات مثبت در حیطه مسائل فردی از  بسیاری از معضلات اجتماعی نیز پیشگیری نموده و خود به خود زمینه ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی را فراهم می‌آورد. لذا هرچه نماز در جامعه پررنگ‌تر شود کفه معضلات و آسیب‌های اجتماعی سبک‌تر می‌شود.

عربپور در پایان بر اولویت‌های نمازی دستگاه‌ها تأکید کرد و خواستار توسعه تلاش‌ها در حوزه نماز شد.

عباس صادق‌زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اهتمام مسئولین و آحاد جامعه به لزوم توجه واهمیت دادن به اقامه نماز بیان کرد: از آنجا که عبادت و خصوصا اقامه نماز یک نیاز درونی و فطری در انسان است و همه افراد در سطوح مختلف به این نیاز فطری واقفند، مسئولین در مجموعه بهزیستی تلاش کردند تا با فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم، شرایط اقامه به موقع و پر شور نماز را در همه مراکز و ساختمان‌های اداری بهزیستی در سطح استان ایجاد کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با مراکز فرهنگی مذهبی برای آموزش‌های دینی و مذهبی با زبان کودکانه و زبان بازی در مراکز شبه خانواده افزود: در کنار توجه به لزوم برپایی فریضه نماز بحث آموزش‌های مربوط به صحیح به جا آوردن این فریضه و فرهنگ‌سازی این مبحث مهم هم باید مورد توجه و اهتمام باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: در راستای آموزش فرزندان مقیم مراکز، آماده همکاری با ستاد اقامه نماز جهت برنامه‌ریزی برای طراحی و برگزاری دوره‍‌های مناسب با این موضوع در سطح مراکز اقامتی وتحت نظارت در سطح استان هستیم.

کد خبر 46369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد