با حضور معاون وزیر دادگستری؛
کلینیک حقوق شهروندی در کرمان افتتاح شد

در رسانه های استان کرمان- ایسنا- با حضور معاون وزیر دادگستری، معاون اجتماعی دادگستری استان، رییس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری و جمعی از مسئولان، کلینیک حقوق شهروندی در کرمان افتتاح شد.

"علی خواجویی راد" رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان صبح امروز ششم آبان ماه در این مراسم اظهار کرد: کانون وکلا نهادعمومی است که نسبت به انجام خدمات معاضدتی اقدام نموده و همواره در طول فعالیت کانون تلاش بوده با نهادهای حاکمیتی مربوطه همکاری داشته باشد.

وی افزود: کلینیک حقوق شهروندی مشتمل بر بخش های مختلف است و در امور مربوط به بانوان، کودکان، محیط زیست، نهادهای اجتماعی و ... خدمات می دهد و کارهایی که انجام می دهد در راستای ارتقاء آموزش عمومی است تا آموزش حقوقی مردم را در جامعه ارتقاء بدهند.

خواجوی راد تصریح کرد: بناست کلینیک حقوق شهروندی در بخش های دیگر به عنوان یک قرارگاه عملیاتی هر زمان در جامعه نیاز به ورود به مبحثی شد، آمادگی داشته، ورود و نسبت به دفاع از موضوع اقدام کند.

وی بیان کرد: آموزش های مختلف حقوق شهروندی را برای گروه های کودک، بانوان و ... در این کلینیک برگزار می کنیم تا اقشار مختلف به حقوق قانونی خود واقف شوند.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی قویدل" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تغییر رویکرد دستگاه قضائی به سمت اقدامات پیشگیرانه و تعامل و مشارکت میان نهادی در سال های اخیر اظهار کرد: حقوق شهروندی موضوع مهمی است و به این مسئله و استفاده از نهادهای مردمی و ... در سند تحول قضایی اشاره شده است.

وی تصریح کرد: ما در معاونت اجتماعی دادگستری استان با همگرایی با دستگاه های مرتبط در موضوعات کودک آزاری، همسرآزاری، حاشیه نشینی، توانمندسازی جوامع روستایی و ... با همکاری دفاتر تسهیلگری، سمن ها و نهادهای مردمی کار می کنیم.

قویدل بیان کرد: موضوع کودکان، نوجوانان، زنان و آموزش های موردنیاز در حقوق شهروندی را در برنامه ها به صورت ویژه دنبال و در این زمینه از ظرفیت مصلحین استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۵۰۰۰ نفر به عنوان مصلحین آموزش دیده اند که در جنوب و شرق استان خیلی موثر بوده و بسیاری از پرونده ها منجر به سازش شده و به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کمک خوبی کرده اند.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: اورژانس قضائی را در استان کرمان راه اندازی کردیم که از ابتکارات استان بود و در پرونده هایی که ماهیت اجتماعی دارد، از ورود پرونده به دستگاه قضائی جلوگیری می کند.

کد خبر 45883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد