برنامه های بهزیستی کرمان در هفته سلامت روان

در رسانه های استان کرمان و به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ویژگی خاص و لزوم اهمیت توجه به حوزه سلامت روان در سطح جامعه گفت: شرایط موجود در جامعه و تغییرات ساختاری ارتباط افراد با یکدیگر به ویژه اعضای خانواده این را می‌طلبد تا جدی تر و به طور ویژه به بحث سلامت روان به طور عملیاتی بپردازیم.

او افزود: بنابر آمار رسمی، حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی، مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند،؛ بنابراین بایستی شبکه مشاوره و روانشناسی تخصصی تقویت شده و به کار گرفته شود.

صادق زاده ادامه داد: از سوی دیگر باید همچون سایر جوامع پیشرفته با توجه بنیادی به زیر ساخت‌های آموزشی، مربیان و آموزگاران متخصص را به امر آموزش‌های ابتدایی و زیر بنایی جامعه از جمله مهدهای کودک و پیش دبستانی بگماریم تا با تقویت ساختاری و پایه‌ای آموزش‌های زیر بنایی قادر به برنامه ریزی و مدیریت مسائل اجتماعی باشیم که البته واضح است مقوله راهکارهای ارتقای بهداشت روانی در این بین، جایگاه ویژه و پررنگی را در این آموزش‌ها خواهد داشت.

او لزوم حمایت‌های مالی از خانواده‌ها برای استفاده از توان مشاوران را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به فراهم آوردن زمینه این خدمت به جامعه شد.

 او تصریح کرد: در هفته سلامت روان از سوی معاونت توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان کرمان، اقداماتی از قبیل برگزاری دوره آموزشی به مناسبت هفته سلامت روان در فرهنگسرای شهرداری، برگزاری جلسات آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج و زندگی خانواده به صورت مجازی و حضوری، تهیه پوستر، کلیپ‌های آموزشی از سوی مراکز مشاوره، گروه‌ها و جمعیت‌های همیار سلامت روان، اجتماعی، تیم‌های اجتماع محور، مراکز مثبت زندگی و تسهیلگران و ... صورت می گیرد.

هفته سلامت روان از ۱۸ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

کد خبر 45666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد