با حضور دکتر بصیری؛ شورای مشارکت‌های استان کرمان برگزار گردید

در رسانه های استان کرمان- وبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری - شورای مشارکت‌های استان کرمان با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار گردید و طی آن راهکارهای مشارکت موثر و اثربخش مردم و تشکل‌های مردم نهاد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان پنجشنبه در جمع‌بندی مطالب مطرح شده عنوان کرد: همه مطالب عنوان شده به ویژه پیشنهادات مطرح شده در خصوص ایجاد زمینه رشد و شکوفائی شیوه‌های نو و نوین بسیار ارزشمند و قابل توجه است، چرا که ارائه کمک‌های مادی و معنوی مقطعی و تنها مُسَکن است.
وی افزود: حرکت به سمت نهادینه کردن استفاده از شیوه‌های جدید در خدمت‌رسانی به جامعه هدف مورد حمایت و تأیید سیستم دولتی خواهد بود.
در ابتدای این نشست عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی با اشاره به لزوم و اهمیت همکاری و همراهی همه افراد جامعه و تشکل‌ها و بنگاه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی در نوسازی و بهسازی شیوه‌ها و روش‌های مشارکت در مسائل پیچیده اجتماعی عنوان داشت: مجموعه بهزیستی هم اکنون به عنوان تنها متولی مسائل اجتماعی، ماموریت‌ها و وظایف گسترده و مهمی را به عهده دارد که از جمله آن می‌توان به سرپرستی بیش از ۴۰۰۰ نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست، بالغ بر ۴۰۰ مرکز ارائه خدمات تخصصی به معلولین ، سالمندان ، کودکان خیابانی، معتادین متجاهر و خود معرف و سایر آسیب دیدگان اجتماعی نام برد.
وی گفت: این حجم از  خدمت‌دهی گسترده بدون همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم، تشکل‌های مردم نهاد و خیرین و همچنین بنگاه‌های اقتصادی غیر ممکن خواهد بود.
وی بیان کرد: میزان پرداخت یارانه بهزیستی بابت نگهداری هر معلول حدود دو میلیون تومان است که این مبلغ با توجه به نرخ رشد بالای تورم در سالجاری به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای این فرد در مرکز نخواهد بود که مابه التفاوت این هزینه توسط خیرین تشکل‌های مردم نهاد تأمین می گردد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین خواستار تمرکز شورای مشارکت‌ها بر ایجاد بسترهای مناسب توسعه و فعال کردن تولید فکر و شیوه‌های نو در مدیریت مسائل اجتماعی شد.

کد خبر 45600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد