آخرین وضعیت جشنواره‌های افراد دارای معلولیت خراسان رضوی اعلام شد

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره سندرم دل بیقرار در حال داوری است.

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این جشنواره آوردگاهی عاطفی برای دل‌نوشته‌های مددجویان بهزیستی است که در دوران کرونا کمتر زمینه‌ای برای فعالیت فکری و اجتماعی داشته‌اند.

حمیدرضا علیزاده گفت: تا کنون حدود ۲۳۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و داوری و بازخوانی آثار شروع شده است که امیدواریم تا نیمه آبان‌ماه به نتیجه برسیم و تاریخ اختتامیه را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از مددجویان خواسته‌ایم که در صورت تمایل اگر دل‌نوشته‌ی ارسالی، قابلیت تبدیل به یک نمایش‌نامه را دارد و یا در قالب یک نمایش اجرایی می‌گنجد، کار را نوشته و اجرا کنند و از اجرای نمایش هم فیلم بگیرند و ارسال کنند که داوران در بخش جداگانه‌ای آنها را بررسی و اعلام نظر نمایند.

علیزاده تأکید کرد: این جشنواره‌ها با هدف تغییر در وضعیت شبه قرنطینه‌ی افراد دارای معلولیت در دوران کرونا، رصد مشکلات غیر قابل پیش‌بینی در رویدادهای اینچنینی جهت برنامه‌ریزی آینده و افزایش فعالیت‌های فکری و روانی آنان ترتیب داده شده است.

وی از برگزاری سه جشنواره دیگر در سطح مددجویان بهزیستی استان در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره سرود سربلندی که محتوای آن لباهنگ از چهار سرود معروف ملی و میهنی می‌باشد با تقاضای برخی شرکت‌کنندگان تمدید مهلت شده و مقرر گردیده که تا نیمه آبان‌ماه، آثار خودشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: دو جشنواره دیگر با نام‌های «روی پای خودم» با محتوای فیلم‌های مربوط به نوآوری‌های افراد دارای معلولیت و «کوچه‌های زندگی، مبتنی بر بالندگی» با مضمون خاطرات خانواده توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز با تمدید مهلت آثار، در حال دریافت آثار رسیده‌ی مددجویان هستند.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها به منظور فراهم کردن زمینه‌های فعالیت فکری و ایجاد تنوع در شرایط خاص دوران کرونا که افراد دارای معلولیت را در انزوا قرار داده راه‌اندازی شده است.

علیزاده یادآور شد: در صورتی که شرایط پسا کرونا به گونه‌ای پیش رود که محدودیت‌ها کاهش یابد و بتوانیم برنامه‌های حضوری را اجرا نماییم جشنواره‌های سال‌های گذشته مانند جشنواره‌ی موسیقی، تئاتر معلولین، جشنواره نمایش رادیویی و گویندگی را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خراسان پیشتاز جشنواره‌های معلولین در سطح کشور است و در نتیجه‌ی اجرای این برنامه‌ها استقلال و حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت، به میزان زیادی افزایش یافته است.

کد خبر 45506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد