چگونگی روند سالم پیر شدن در کرمان

در رسانه های استان کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان- معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: با اجرای سند جامع سالمندی، روند سالم پیر شدن در کرمان به عنوان یک مزیت محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دومین جلسه کمیته محیط دوستدار سالمند استان کرمان با حضور اعضا در سالن اجتماعات بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

علی رضا احمدی پور، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در این جلسه با اشاره به روند روبه رشد پدیده سالمندی در کشور گفت: باید با همدلی و تعامل مسئولانه، قوی تر از قبل به برنامه ریزی وایجاد فضای مناسب برای ورود سالم افراد به دوران سالمندی قدم برداریم.

او با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در استان کرمان از جمله تدوین و ارائه سند جامع سالمندی افزود: با اجرای سند جامع سالمندی روند سالم پیر شدن در کرمان به عنوان یک مزیت محسوب خواهد شد.

احمدی پور بر لزوم تکمیل روند اجرای کامل این سند و تسری آن به کل کشور تاکید کرد و عنوان داشت: طراحی واجرای برنامه محیط دوستدار سالمند در شهرستان‌های پایلوت استان اقدام ارزشمند و ماندگاری است که ضمن جلب توجه جامعه به مسئله سالمندی، زمینه ساز اجرای طرح‌ها وبرنامه‌های موثرتر وماندگار تری در این زمینه برای مسئولان و متولیان خواهد بود.

پرویز افزون، مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری کرمان نیز بر اهمیت مقوله محیط دوستدار سالمند با توجه به آمار روزافزون جمعیت سالمندی تاکید و اهداف این طرح را بسیار جامع و کامل دانست و تصریح کرد: در این طرح تمامی نیازهای سالمندان در محیط شهری مورد توجه قرار گرفته است و با تکمیل اجرای آن به صورت پایلوت و تحلیل نتایج ارزشمند آن، نقشه راه کاملتری برای ایجاد فضای مناسب برای سالمندان تدوین و اجرایی خواهد شد.

کد خبر 42153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد