برگزاری نشست کارشناسی اورژانس اجتماعی (۱۲۳ ) با دستگاههای متولی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی

صبح روز بیست و یکم تیر ماه اولین جلسه کارشناسی در راستای تنظیم تفاهم نامه چند گانه با حضور نمایندگانی از سایر دستگاهها : فرماندهی نیروی انتظامی استان- مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و معاونت امور اجتماعی نیروی انتظامی در دفتر معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان دکتر رضا جعفری با حضور کارشناسان ستادی دفتر فوریتهای اجتماعی ، مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی رشت برگزار گردید.

در این نشست دکتر جعفری (معاونت امور اجتماعی ) بیانات مبسوطی در خصوص افزایش تعامل و همکاری دستگاهها ی متولی در بهبود ارائه خدمات به خدمت گیرندگان و افراد نیازمند به مداخلات روانی – اجتماعی و اقدام مشترک و یکپارچه جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  در خصوص روند اجرایی برنامه های اورژانس اجتماعی مطرح نمودند.

در ادامه هر یک از مدعوین و حاضرین بیاناتی با محوریت بررسی چالشهای موجود در مواجه با ارجاعات خدمت گیرندگان نیازمند مداخلات تخصصی با احکام قضایی از جمله بیماران اعصاب و روان و خودکش  و دگرکش وخشونت های خانگی ... و  اقدامات  مشترک و فوریت دار در مواجه با موارد فوق را مطرح نمودند.

در نهایت ضمن جمع بندی موارد توسط معاونت امور اجتماعی بهزیستی ، توسط  هر یک از اعضای حاضر راهکارها و پیشنهاداتی در راستای تقویت همکاری و مشارکت بین دستگاهی به منظور عملیاتی کردن اقدامات مشترک طی تفاهم نامه فی مابین  مطرح گردید. از جمله مکاتبه با دادگستری استان و ارائه مشکلات موجود درصدور احکام قضایی ( در خصوص خدمت گیرندگان ) ،  برگزاری دوره های آموزشی مشترک ، معرفی رابطین دستگاههای مرتبط با تفاهم نامه فوق  در سطح استان و شهرستانها بمنظور تعاملات بیشتر در جهت  تسریع و تسهیل اقدامات .

همچنین مقرر گردید بمنظور انعقاد تفاهم نامه مربوطه در اسرع وقت  دستگاههای مدعو ، نظرات نهایی خود را به معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان  اعلام نمایند .

کد خبر 39511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد