اعتیاد بارزترین و بدترین آسیب اجتماعی است

در رسانه های استان کرمان- خبرگزاری فردای کرمان – گروه اطلاع‌رسانی: رئیس بهزیستی جیرفت با بیان این‌که اعتیاد به راحتی می‌تواند سلامت فرد، بنیان خانواده و به طور کلی جوامع انسانی را دچار مخاطره کند، گفت: «بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی از قبیل خودکشی، خشونت‌های خانگی، بروز و تشدید اختلات روانی و ... همچنین بروز بسیاری از بیماری‌ها ازجمله ایدز و هپاتیت که اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و فیزیکی بدن می‌گذارد متاثر از اعتیاد است

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، محمد رضانژاد در حاشیه‌ی بازدید از مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد پویان، به منظور نظارت بر روند فعالیت و ارائه‌ی خدمات به گروه هدف، ضرورت توجه به معضل اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر را از جمله بارزترین و بدترین نوع آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: «اعتیاد به راحتی می‌تواند سلامت فرد، بنیان خانواده و به طور کلی جوامع انسانی را دچار مخاطره کند».
وی با اشاره به آمار سازمان‌های بهداشتی جهانی در رابطه با کاهش ۵۰ درصدی کارایی فرد بر اثر اعتیاد، افزود: «بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی از قبیل خودکشی، خشونت‌های خانگی، بروز و تشدید اختلات روانی و ... همچنین بروز بسیاری از بیماری‌ها ازجمله ایدز و هپاتیت که اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و فیزیکی بدن می‌گذارد متاثر از اعتیاد است».
رئیس بهزیستی جیرفت در ادامه با بیان این‌که کاهش آسیب اعتیاد یکی از سیاست‌های کلان سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: «برنامه‌های دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان و بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد متمرکز شده است».
رضانژاد در راستای اجرای برنامه‌های درمان و بازتوانی معتادان به فعالیت مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد تحت نظارت بهزیستی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر در سطح شهرستان جیرفت دو مرکز اقامتی ویژه‌ی آقایان از سال‌های ۹۸ و ۹۲ با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در هر مرکز مشغول به فعالیت هستند».
وی تاکید کرد: «نظارت و بازرسی بر عملکرد مراکز مطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد  و تخطی از دستورالعمل‌ها از هر نظر تخلف است و با آن برخورد خواهد شد».

کد خبر 37864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد